دستگیری ۶ هزار قاچاقچی و توزیع‌کننده موادمخدر
دستگیری ۶ هزار قاچاقچی و توزیع‌کننده موادمخدر
فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی از دستگیری ۶ هزار نفر قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر در استان خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، سردار محمد حسن‌خانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های تاثیرگذار در امنیت، مشارکت مردم است و امنیت پایدار محصول مشارکت مردمی است.

وی با بیان اینکه با توجه به مولفه‌های مختلف امنیتی وضعیت امنیتی استان آذربایجان‌شرقی در سال‌ جاری با وجود مولفه‌های منفی تاثیرگذار در امنیت خوشبختانه نه تنها افزایش نیافته بلکه کاهش یافته است.

رئیس پلیس آذربایجان‌شرقی گفت: مردم باید به هنگام مواجهه با پلیس احساس امنیت بیشتری بکنند و بدون هیچ دغدغه و با آرامش خاطر مشکلات خود را با پلیس در میان بگذارند و پلیس را از خود و برای خود بدانند.

وی اظهار داشت: در حالی که طی چند سال گذشته با افزایش ۲۰ درصدی سرقت در استان مواجه بودیم اما از سال ۹۲ این رقم هرسال در حال کاهش است.

وی تصریح کرد: طی سال‌جاری با تلاش نیروی انتظامی و با یک کار جهادی و در پی تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت توانستیم علاوه بر جلوگیری از افزایش سرقت پنج درصدی، رشد این میزان سرقت را در استان کاهش دهیم.

دستگیری ۵ هزار و ۵۱۰ نفر سارق

حسن‌خانی با بیان اینکه ۸۳ درصد سرقت‌ها در استان در سال‌جاری کشف شده است، گفت: امسال ۵ هزار و ۵۱۰ نفر سارق در استان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است.

وی با بیان اینکه ۲ درصد در دستگیری سارقان در سال‌جاری افزایش داشته‌ایم، اظهار داشت: ۷۰ سارق دستگیر شده در استان معتاد بوده که سرقت‌های خرد توسط آنها انجام می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان‌شرقی از دستگیری ۱۳ هزار و ۷۰۰ معتاد در استان خبر داد و گفت: در این مدت یک هزار و ۶۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف شده است.

وی از دستگیری ۶ هزار نفر قاچاقچی و توزیع‌کننده موادمخدر در استان خبر داد و گفت: ۹۱۷ مرحله پاکسازی و سالم‌سازی مناطق آلوده به مواد مخدر در استان انجام شده است.

حسن‌خانی از کشف ۲ کارگاه شیشه در استان خبر داد و گفت: به ۲۱ هزار نفر در حوزه پیشگیری از موادمخدر آموزش‌های لازم داده شده است.

کشف ۲ کارگاه تولیدکننده مواد محترقه با برندهای خارجی در تبریز

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی از کشف ۲ میلیون عدد مواد محترقه در سال ۹۴ در استان خبر داد و گفت: در روزهای گذشته ۲ کارگاه تولید مواد محترقه در اطراف شهر تبریز کشف شد که با وارد کردن مقادیری مواد اولیه به ساخت مواد محترقه با برندهای خارجی می‌کردند.

وی از برخورد جدی با توزیع‌کنندگان مواد محترقه در استان خبر داد و گفت: مغازه فروشندگان مواد محترقه پلمب و خودروهای حمل کنندگان این مواد توقیف می‌شود.

حسن‌خانی در بخش دیگری از سخنان خود از دستگیری ۵ هزار و ۶۰۰ نفر از اتباع خارجی در استان خبر داد و گفت: در این ارتباط ۴۲۹ خودرو حامل اتباع خارجی توقیف شدند.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام گرفته با مراجع قضایی خودروهای حمل‌کننده اتباع خارجی ۶ ماه در توقیف می‌ماند.

فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان‌شرقی از تشکیل ۲۶۶ هزار پرونده در کلانتری و پاسگاه‌های استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: در سال‌جاری تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار شهروند با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته‌اند و از این تعداد، ۶۲ درصد تماس‌ها منجر به عملیات پلیسی شده است که نشان از مشارکت‌پذیری مردم در ارتقاء امنیت پایدار دارد.

پلیس مخالف شادی مردم نیست با رعایت خطوط قرمز

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه پلیس مخالف شادی مردم نیست، گفت: پلیس با مخلان نظم و امنیت در چهارشنبه آخر سال برخورد جدی می‌کند و بازداشت شدگان تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت بسر خواهند برد.

حسن‌خانی در بخش دیگری از سخنان خود به چهارشنبه آخر سال اشاره‌ کرد و گفت: پلیس با شادی مردم مخالفتی ندارد اما باید این شادی‌ها معقول و منطقی باشد و خطوط قرمز را رعایت کند.

وی تصریح کرد: پلیس با افرادی که اقدام به سد راه مردم، بستن خیابان‌ها، ایجاد آلودگی صوتی، مزاحمت به نوامیس مردم، پرتاب مواد محترقه به زیر دست و پای مردم کنند به شدت برخورد می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با مراجع قضایی کسانی که در این روز دستگیر شوند تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت خواهند ماند و خودروهای توقیفی نیز تا پایان تعطیلات در پارکینگ پلیس خواهند ماند.

حسن‌خانی گفت: حضور نیروهای پلیس از پانزدهم اسفند ماه جاری در سطح شهرها نسبت به روزهای دیگر سال افزایش یافته تا مردم در ایام پایانی سال با خیال راحت نسبت به خریدهای نوروزی خود اقدام کنند.

وی در پایان تصریح کرد: طرح نوروزی پلیس نیز از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ۹۵ ادامه خواهد یافت.