توسعه ۲۰۵ هکتاری فضای سبز عینالی در دوره فعلی مدیریت شهری
توسعه ۲۰۵ هکتاری فضای سبز عینالی در دوره فعلی مدیریت شهری
شهردار تبریز از توسعه ۲۰۵ هکتاری فضای سبز عینالی و کاشت دوبرابری درخت پیرامون این تفرجگاه در دوره فعلی مدیریت شهری خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، ایرج شهین‌باهر اظهار کرد: با احداث راه دسترسی ایستگاه دوم تله‌کابین به پارک ائل‌داغی جنب اتوبان پاسداران، امکان توسعه فضای سبز مهیا و در اولین گام هم زمان با میزبانی تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سطح ۲۰۰ هکتار به بهره‌برداری رسید.

او افزود: در این طرح و در راستای عمل به توصیه های دین اسلام و پیامبر اکرم (ص) برای کاشت درختان مثمر، اکثرا از گونه‌های درختی و درختچه‌ای مثمر و سازگار با شرایط ویژه منطقه استفاده شد که علاوه بر ایجاد جذابیت بصری در زمان گل‌دهی و استفاده شهروندان از میوه‌های آن، موجب افزایش ۲۵ درصدی درختکاری عون بن علی گردید.

شهردار تبریز تصریح کرد: گونه‌های درختی و درختچه‌ای سازگار با شرایط ویژه منطقه از جمله بادام، آلوچه وحشی، آلبالو، سنجد، پسته، به، گلابی، بلوط، زالزالک، زبان گنجشک و اقاقیا در این طرح کاشت شده است.

او با اشاره به توسعه ۵ هکتاری جنگل‌کاری در دامنه‌های مشرف به ایستگاه تله‌کابین اعلام کرد: این طرح در زمینی به وسعت ۵ هکتار با استفاده از شبکه آبیاری قطره ای توسط کادر فنی واحد تأسیسات آب سازمان، با بانکت‌زنی و ایجاد تراس در دامنه‌های مشرف به ایستگاه دوم تله‌کابین اجرا و گونه‌هایی همچون درختچه گز، قره‌داغ و درخت داغ داغان کاشته شد.

او یادآور شد: همچنین طرح توسعه درختکاری حاشیه اتوبان پاسداران و دامن‌های مشرف به شهر از سال ۱۳۹۶ به اجرا گذاشته شد.