توسعه روابط ایران و آذربایجان پس از دیدار رئیسی و علی اف
توسعه روابط ایران و آذربایجان پس از دیدار رئیسی و علی اف
وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان طی بیانیه ای اعلام کرد: دیدار روسای جمهور ایران و آذربایجان در عشق آباد انگیزه ای مضاعف برای توسعه روابط ایجاد کرد.

به گزارش عصرتبریز، در بیانیه ای که از سوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در خصوص دستاوردهای دیپلماتیک این کشور در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، آمده است: «برای جمهوری آذربایجان، حفظ روابط دوستانه با هر یک از همسایگان و توسعه آنها بر اساس منافع متقابل، اولویت سیاست خارجی باقی مانده است. در طول سال، تماس‌های بلندپایه با ترکیه، روسیه، ایران، گرجستان، قزاقستان و ترکمنستان ادامه یافت و محتوای روابط در بسیاری از موارد با پروژه‌های همکاری ویژه غنی‌تر شد.

در این بیانیه آمده است: در سال ۲۰۲۱ تلاش شده است روابط دوستانه و حسن همجواری با جمهوری اسلامی ایران در سطح بالا حفظ شود. دیدار روسای جمهور آذربایجان و ایران که در چارچوب پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری های اقتصادی که در روزهای ۲۷ تا ۲۸ نوامبر ۲۰۲۱ در عشق آباد برگزار شد، انگیزه ای مضاعف برای توسعه روابط دوجانبه ایجاد کرد. روسای جمهور دو کشور در این دیدار «توافقنامه ای مبنی بر تعیین شرایط ترانزیت گاز طبیعی از خاک جمهوری اسلامی ایران» امضا کردند. در طول سال، دیدارهایی بین وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ایران برگزار شد. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ اولین سفر رسمی خود به آذربایجان را انجام داد.