بازگشت سرمایه هنری تبریز به جایگاه اصلی خود
بازگشت سرمایه هنری تبریز به جایگاه اصلی خود
اخیرا تعدادی از هنرمندان به‌نام تبریزی ساکن در نقاط مختلف جهان، به شهر خود بازگشته و در موسسه بین‌المللی الف به تربیت هنرجویان جوان مشغول شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی موسسه بین المللی الف، استان آذربایجان شرقی و در راس آن تبریز، همواره مهد فرهنگ و تمدن شناخته شده و هنرمندان برجسته ملی و فاخری در بستر این شهر رشد یافته و به شهرتی جهانی رسیده‌اند.

درسال‌های اخیر یکی از دغدغه‌های متولیان فرهنگ و هنر در کشور، مهاجرت هنرمندان نخبه و توانمند به کشورهای دیگر است که در گذر زمان جای خالی هنرمندان کاربلد در بدنه فرهنگ و هنر کشور به چشم می خورد.

خوشبختانه اخیرا تعدادی از هنرمندان مطرح و برجسته که سال ها در خارج ازکشور اقامت داشتند، به کشور خود و شهر خود یعنی تبریز برگشته و به جمع اساتید مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر الف پیوسته و مشغول پرورش هنرآموزان و دانشجویان شده‌اند.

باتوجه به پیشینه درخشان فرهنگی شهر تبریز و همچنین فعالیت و تجربه هنری چندین ساله موسسه الف، مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر الف با سیاست و هدف کاری خود جهت پاسخگویی به نیاز علاقمندان و توسعه فرهنگی که اهمیت بسزایی در زیرساخت یک جامعه دارد، طی دوسال اخیر با استقبال هنرجویان این مرکز شروع به فعالیت کرده است.

ثبت‌نام دانشگاه علمی کاربردی الف دو بار در سال برای مقاطع کاردانی در رشته های طراحی لباس، بازیگری سینما و تئاتر، تهیه و تولید فیلم سینمایی، ، ساز کلاسیک، ، ساز ایرانی، آواز، گریم، عکاسی، جلوه‌های ویژه سینمایی و انیمیشن و در مطع کارشناسی برای رشته‌های کارگردانی سینما، طراحی لباس، بازیگری سینما و تئاتر، گرافیک، نوازندگی ساز کلاسیک، عکاسی مد و لباس در این مرکز انجام می‌شود.