ساخت ۴۵۰۰ دقیقه برنامه انتخاباتی در صداوسیمای آذربایجان‌شرقی
ساخت ۴۵۰۰ دقیقه برنامه انتخاباتی در صداوسیمای آذربایجان‌شرقی

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی از طراحی و تولید ۴ هزار و ۵۰۰دقیقه برنامه برای مرحله دوم انتخابات مجلس در استان خبر داد.

عصر تبریز: مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی از طراحی و تولید ۴ هزار و ۵۰۰دقیقه برنامه برای مرحله دوم انتخابات مجلس در استان خبر داد.

سیدمحسن لطیفی پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به نقش رسانه ملی برای برگزاری پر شور انتخابات اظهار داشت: بی‌شک رسانه ملی یکی از مهم‌ترین مراجعی است که در گرم کردن تنور انتخابات نقشی اساسی دارد.

وی افزود: رسانه در بخش‌های مختلف انتخابات برنامه‌هایی را با اهداف تبیین ضرورت انتخابات تا تهییج مردم به حضور گسترده در انتخابات در دستور کار خود داشته و دارد که در مقاطع مختلف انتخابات به شکل گسترده به ایفای نقش پرداخته است.

لطیفی در پاسخ به سئوالی مبنی بر برنامه‌های شبکه سهند برای برگزاری انتخابات پرشور گفت: صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی را در شبکه سهند خلاصه نکنید، ما در سه حوزه صدا و سیما و خبر برنامه‌های مفصلی را تولید و پخش کرده‌ایم و برای مرحله دوم هم برنامه‌هایی در حال پخش است و برخی برنامه‌ها مختص روز انتخابات خواهد بود که به موقع پخش خواهد شد.

وی گفت: برنامه‌هایی به شکل تولیدی و زنده برای انتخابات در کنداکتور پخش رادیو و تلویزیون استانی لحاظ شده که بخشی از آن انجام شده و بخشی در حال انجام است و بخشی به انجام خواهد رسید.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: بی‌شک اولین هدف برای رسانه ملی در استان که انتخابات در برخی شهرهای آن به دوره دوم کشیده شده است، حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات خواهد بود.

لطیفی افزود:رویکرد صدا و سیما در مرحله دوم انتخابات، همانند انتخابات گذشته، تبیین و ترغیب خواهد بود. در نظام اسلامی، هر کدام از دستگاه‌ها باید بر اساس وظیفه محوله خود ایفای نقش کنند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه صدا و سیما، تبیین قانون، تبیین رهنمودهای روشنگرانه مقام عظمای ولایت به عنوان رکن رکین نظام، تبیین شرایط ویژه منطقه و اهمیت انتخابات خواهد بود.

لطیفی ادامه داد: ما مجری انتخابات نیستیم، بلکه طبق قانون، وظایفی داریم که بر همان اساس حرکت خواهیم کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر برنامه‌های شبکه سهند باورود انتخابات به مراحل اجرایی آن تصریح کرد: طبیعی است که اصلی‌ترین وظیفه ما در تعامل با مجریان انتخابات، اطلاع‌رسانی است. برای اطلاع‌رسانی به موقع و درست، هماهنگی‌های گسترده‌ای در سطح وسیع با مدیریت استان و فرمانداری‌هایی که انتخابات در آنها به دوره دوم کشیده شده است، به عمل آمده که طبیعی است اصلی‌ترین نمود آن در روز برگزاری انتخابات خواهد بود.

وی گفت: در حوزه ترغیب هم در هر سه حوزه صدا و سیما و خبر برنامه از مدتی پیش تولید و پخش می‌شوند.

لطیفی خاطرنشان کرد ما از تمام ظرفیت برنامه‌سازی بهره می‌بریم و خواهیم برد و در قالب‌های نمایش، گفت‌و‌گو، خبر، پیام‌، نماهنگ، سرود و ترانه، و هر قالبی که قابلیت انتقال پیام را داشته باشد بهره می‌بریم و خواهیم برد.

وی گفت: در مرحله دوم برای حوزه صدا بیش از ۴ هزار و ۵۰۰دقیقه برنامه طراحی کرده‌ایم که در قالب‌های مختلف برنامه‌سازی اجرایی شده‌اند و می‌شوند. برنامه‌هایی نظیر سحرلر، خانواده، دانیشیق، معارف، دعوت، یک پیام یک ترانه، یاشاسین جوانلیق، کندیمیز، آخشاملار، یاز گئجه‌لری، و انتخاب ساحه‌سی به شکل مستقیم به امر انتخابات و ترغیب برای حضور گسترده مردم در انتخبابت می‌پردازند. علاوه بر این از ظرفیت پخش رادیو در حوزه سرود و ترانه و پیام‌ نیز استفاده می‌کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در حوزه سیما ما بیش از یک هزار دقیقه برنامه برای مرحله دوم انتخابات طراحی و تولید کرده‌ایم که به شکل تولید و تأمین پخش به امر انتخابات می‌پردازند.

وی ادامه داد: برنامه‌های آوای سرزمین‌ها، انتخاب من، فصل انتخاب، راه روشن، و وله‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه تأمین و برنامه‌هایی مثل ملت اراده‌سی و ائل گوجو در حوزه‌ تولید از مهم‌ترین برنامه‌های تولیدی مرکز برای پرداخت مستقل به موضوع انتخابات در مرحله دوم هستند که در کنار اینها برنامه‌های سحرلر و گویجه‌لر نیز از مدتی قبل پرداخت به مقوله انتخابات را در دستور کار دارند. برای روز انتخابات نیز برنامه‌ریزی شده تا سه اکیپ پرتابل ما به شکل سیار در حوزه‌های اخذ رأی حضور یابند.