منادی: بزرگ ترین افتخارم رأی به برجام است
منادی: بزرگ ترین افتخارم رأی به برجام است
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: یکی از بزرگ ترین افتخارات دوران فعالیتم در مجلس رأی به برجام است.

به گزارش عصرتبریز، علیرضا منادی، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه، امروز در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان این‌که یکی از بزرگ ترین افتخارات دوران فعالیتم در مجلس رأی به برجام است، اظهار داشت: برجام بسیاری از خطرات را از کشور رفع کرد.

وی با بیان این‌که نباید تنها به جنبه های اقتصادی برجام توجه کرد و از جنبه های سیاسی آن چشم پوشید، ابراز داشت: قطعنامه های وحشتناکی علیه ایران به تصویب رسیده بود که از جمله آن حق استفاده از گزینه نظامی علیه نظام اسلامی ایران بود.

منادی ادامه داد: البته به این معناست که اگر کشوری مثل افغانستان به ایران حمله می کرد، تمام دنیا از او حمایت خواهد کرد، برجام قطعنامه های بسیاری را که علیه ایران بود را لغو کرد، اما هنوز دشمنی یهود با ایران ادامه دارد.

وی با اشاره به اثرات برجام تاکید کرد: سرمایه گذاران زیادی برای سرمایه گذاری در کشور مان در قالب هیات های مختلف تجاری و اقتصادی به کشورمان آمدند که همگی آنها به جز یک هیات به تبریز نیز آمدند که این حضور ناشی از تلاش نمایندگان تبریز در مجلس بود.

منادی ادامه داد: یکی از موضوعات تحریم بحث تحریم صادرات فرش تبریز به ایالات متحده آمریکا بود که آن هم برداشته شد و این نشان از ظرفیت های فوق العاده تبریز در صادرات غیر نفتی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش رسانه ها در بیان واقعیت های جامعه گفت: رسانه ها باید رشوه خواران را به مردم معرفی کنند تا با فساد مالی در کشور مبارزه کنیم. متاسفانه فساد مالی بیشتر سازمان ها و ادارات را فرا گرفته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: در تبریز فسادهای مالی بزرگی رخ داده که رسانه ها سکوت در این خصوص کردند و عکس العملی از خود نشان ندادند در حالی که باید رسانه ها این نوع مطالب را منعکس کرده هر چند آن متخلف از مسئولان شهر باشد.

منادی با اشاره به ظرفیت های معادن مس سونگون گفت: باید مس در خود آذربایجان تولید شود، دو هزار میلیارد تومان از سرمایه های آذربایجان طی سال های گذشته بر باد رفته است و چهار سال ما را عقب انداخته است.

وی با اشاره به لابی گری های انجام داده در این راستا افزود: در تلاش هستیم تا کارخانه تغلیظ مس را در استان تقویت کرده تا در نهایت مس را به کاتد تبدیل کنیم در غیر این صورت به شرف و شرافت مردم آذربایجان توهین شده است.

منادی با تاکید بر یکسان سازی حقوق بازنستگان کشوری و لشکری تاکید کرد: بازنشستگان دارای مجد و عزت خاصی هستنند و ضرورت دارد حقوق دریافتی شان در شان و منزلت آنان باشد در این راستا تمام تلاش خود را به کار می بندیم تا دیگر تبعیض در پرداختی ها نباشد.

نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس در ادامه نشست مطبوعاتی خود با رسانه ها در خصوص لیست های انتخاباتی و حضور مستقل اش در انتخابات گفت: بنده هیچ اعتقادی به لیست ها ندارم و خودم هم در هیچ یک از لیست های مطرح شده حضور ندارم، اگر هم نام ام را در لیستی می بینید به خاطر لطفی است که دوستان دارند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه با وجود حمایت های مسعود پزشکیان منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در دور اول انتخابات چرا نام تان در لیست اصلاح طلبان نیست گفت: دوستی من و دکتر پزشکیان دیرینه است و حتی در خصوص قرارگیری نام من در لیست امید با برخی چهره های سیاسی اثرگذار کشور بارها بحث کرده است اما به دلایلی نام ام در لیست قرار نگرفت البته باید تاکید کنم من به این لیست ها اعتقادی ندارم.