اجرای ۹۰ پروژه گردشگری با ۲۳ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌ شرقی
اجرای ۹۰ پروژه گردشگری با ۲۳ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌ شرقی
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر ۹۰ پروژه گردشگری با ۲۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان در حال اجرا است که ظرفیت اقامتی استان را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد.

به گزارش عصرتبریز، عابدین خرّم در نشست بررسی راهکارهای جذب گردشگر به استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه صنعت گردشگری یکی از بخش‌های مورد توجه دولت مردمی سیزدهم در رشد و توسعه کشور است، اظهار کرد: رئیس‌جمهور در دو جلسه اخیر استانداران با هیأت دولت بر این نکته تاکید کرده‌اند که بخش گردشگری یکی از پیشران‌های اصلی و مولد اقتصاد کشور است و مأموریت ویژه‌ای در این زمینه به وزیر میراث فرهنگی محول شده‌ است.

وی افزود: با توجه به اراده جدی دولت سیزدهم برای توسعه دیپلماسی منطقه‌ای و گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه با محوریت استان‌های مرزی، در یک ‌سال گذشته دو سفر به کشورهای همسایه جمهوری آذربایجان و ارمنستان و دیدارهای متعدد با سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی انجام شده که یکی از مسائل اولویت‌دار مطرح‌شده در این ارتباط‌ها، بخش گردشگری و توسعه این صنعت در استان است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه استان در مسیر توسعه بخش گردشگری بوده و نیازمند همکاری‌های دولتی و بخش خصوصی در سطح استانی و ملی است، خاطرنشان کرد: توسعه صنعت گردشگری در سند آمایش سرزمینی استان به‌عنوان یک اولویت جدی و اساسی شناخته شده و باید در حوزه‌ ایجاد و توسعه زیرساخت‌های اقامتی و حمل‌ونقل اقدامات جدی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در حوزه‌های صنعت، تولید و کشاورزی، بزرگ‌ترین سرمایه‌ برای استان است ابراز امیدواری کرد با ورود هوشمندانه و جدی‌تر بخش خصوصی به حوزه گردشگری شاهد اقدامات اساسی و تحولات چشمگیر در این حوزه باشیم.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم، تعداد گردشگران خارجی ورودی به استان در سال جاری نسبت به پیش از شیوع کرونا، ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

خرم، متنوع‌سازی فعالیت‌های بخش گردشگری، تمرکز رسانه‌ای قوی‌تر و ایجاد برندسازی گردشگری در استان، بازسازی ساختارهای گردشگری و گسترش فرهنگ گردشگرپذیری در میان مردم را از دیگر اقدامات مهم و اساسی برای تحول در صنعت گردشگری استان نام برد.

وی با تاکید بر لزوم توانمندسازی آژانس‌ها و مراکز گردشگرپذیر استان، یادآور شد: امیدواریم سال ۱۴۰۲، سال رشد و پویایی بخش گردشگری در استان آذربایجان‌‌شرقی باشد.