خسارات زلزله ۵.۹ ریشتری در آذربایجان غربی
خسارات زلزله ۵.۹ ریشتری در آذربایجان غربی
زمین لرزه ای به بزرگی 5.9 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعاتی پیش آذربایجان غربی را لرزاند.

به گزارش عصرتبریز، بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر خوی را لرزاند و هم اکنون بیش از ۲۰ پس لرزه در خوی ثبت شده که بزرگترین آن ۴.۲ ریشتر بچه است.

قدرت این زمین لرزه به حدی بود که در بیشتر شهرهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و حتی کشورهای همسایه احساس شد و موجب وحشت مردم شده و هم اکنون بیشتر مردم مناطق زلزله زده خوی در خیابان های به سر می برند.

تصاویر منتشر شده توسط رسانه های شهرستان خوی نشان از تخریب برخی از ساختمان های غیر ایمن می‌دهد.

زلزله خوی

سازمان امداد و نجات وضعیت قرمز اعلام کرد و تیم‌های واکنش سریع جمعیت‌های هلال‌احمر آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان و قزوین به شهرستان خوی در آذربایجان غربی اعزام شدند و اقلام امدادی از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و کردستان برای پشتیبانی از هلال احمر آذربایجان غربی در حال خروج از انبار و ارسال به منطقه زلزله زده هستند.

زلزله خوی

معاون اول رئیس جمهور در تماس‌های تلفنی جداگانه با استاندار آذربایجان غربی و رئیس جمعیت هلال احمر، آخرین وضعیت زلزله خوی را پیگیری کرد.

محمد مخبر در این تماس‌ها، امدادرسانی سریع و رسیدگی به وضعیت مصدومان احتمالی در ساعات اولیه را ضروری دانست و بر بسیج همه نیروها و امکانات برای کمک به زلزله زدگان تاکید کرد.

زلزله خوی

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان خوی هم گفت: به بافت فرسوده شهر خسارات بیشتری وارد شده است. درخواست احداث بیمارستان صحرایی داریم.

خالدی، سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد که متاسفانه تاکنون ۲ نفر بر اثر زلزله در خوی جان خود را از دست دادند.