برنامه ریزی برای تولید ۲۵ میلیون اصله نهال در سال آینده
برنامه ریزی برای تولید ۲۵ میلیون اصله نهال در سال آینده
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، برای تولید 25 میلیون اصله نهال در سال 1402 برنامه ریزی کرده ایم.

به گزارش عصرتبریز، سیروس داودی صبح امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز به مناسبت فرارسیدن هفته منابع طبیعی، افزود: طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در استان آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور آغاز شده است و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی برای سال آینده تولید ۲۵ میلیون اصله نهال را برنامه ریزی کرده است، این در حالی است که در سال های گذشته تولید نهال در استان کمتر از ۵۰۰ هزار اصله درخت بوده است و تولید نهال در سال آینده بیش از ۵۰ برابر خواهد شد.

وی در خصوص حفاظت از منابع طبیعی و جنگل های آذربایجان شرقی نیز اظهار کرد: امسال ۲۵ مورد آتش سوزی در ۱۳۷ هکتار اتفاق افتاد که همکاران ما به موقع وارد عمل شده و از گسترش آن جلوگیری کردیم. ما در آتش سوزی جنگل ها حتی شبانه اقدام به مهار آتش کردیم تا آتش سوزی تا صبح به عرصه های بیشتری سرایت نکند.

داودی در مورد بخش معدن نیز گفت: ۳۰ معدن از سال های گذشته راکد بودند و با مساعدت های قانونی به چرخه تولید بازگشتند. ۶ هزار و ۱۵۸ هکتار عرصه در اختیار معدن کاران قرار گرفته و ۲۰۶ میلیارد تومان حقوق دولتی اخذ شده است.

وی همچنین از خلع ید یک هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی به ارزش پنج هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان در سال جاری خبر داد و افزود: حفظ و حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی استان یکی از مهم ترین وظایف ماست است که این مهم با جدیت در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از تخصیص عرصه برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی در استان هم خبر داد و افزود: بیش از سه هزارو ۶۰۰ هکتار زمین مناسب برای فعالیت نیروگاه های خورشیدی در استان شناسایی شده است.

داودی در بخش دیگری از سخنان خود از توزیع ۳۰۰ هزار اصله نهال در اسفند ماه امسال خبر داد و گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی این مقدار نهال در شهرستان های مختلف استان برای درختکاری های انبوه عرضه خواهد شد.