خسارت طوفان به شبکه توزیع برق تبریز
خسارت طوفان به شبکه توزیع برق تبریز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: به دنبال تندباد شدید روز گذشته یک اصله تیر فشار متوسط چوبی حد فاصل لیقوان به سفیده خوان دچار شکستگی شد.

به گزارش عصرتبریز به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، عباس حسامی اظهار کرد: وزش تندباد شدید و شکسته شدن تیر برق طی روز گذشته موجب خسارت و آسیب به شبکه برق رسانی شد.

وی افزود: بر اساس بررسی های اولیه بدون احتساب انرژی توزیع نشده، نزدیک به ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خسارت به شبکه توزیع برق وارد شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز اضافه کرد: طی این حادثه یک اصله تیر فشار متوسط چوبی حد فاصل لیقوان به سفیده خوان شکسته شده و ترانس هوایی ۳۱۵ کیلو ولت آمپر در مسیر روستای دیزج معیوب شده بود که تعویض شد.

وی ادامه داد: همچنین در مسیر فیدر یک پاک، به دلیل وزش باد برای جلوگیری از قطع برق پمپ‌های آب شرب، چند فقره کات اوت زنی انجام شد.

او با بیان اینکه به دلیل شرایط نامساعد جوی در مسیر پیست اسکی، ۱۲ عدد کات اوت زنی انجام شده است، گفت: به منظور پیشگیری از ایجاد بحران و اخلال در شبکه توزیع با تلاش همکاران شرکت در سریع ترین زمان ممکن، اقدامات لازم انجام شد،