آسیب‌های اجتماعی تبدیل به سیل ویرانگری شده است
آسیب‌های اجتماعی تبدیل به سیل ویرانگری شده است

نباید به مسأله آسیب‌های اجتماعی نگاه اداری و رفع تکلیفی داشته باشیم و اگر امروز به این وضعیت رسیده‌ایم به این دلیل است که همواره صورت مسأله را پاک و معضلاتی مثل اعتیاد و یا بیماران اچ‌آی‌وی را پنهان کرده‌ایم.

عصر تبریز: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: آسیب‌های اجتماعی امروز تبدیل به سیل ویرانگری شده که تمام آحاد جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد که اگر برای هدایت این سیل تدبیر نشود نتایج ویرانگری به دنبال خواهد داشت.

سعید شبستری‌خیابانی ظهر امروز در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی امروز تبدیل به سیل ویرانگری شده که تمام آحاد جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد که اگر برای هدایت این سیل تدبیر نشود نتایج ویرانگری به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: نباید به مسأله آسیب‌های اجتماعی نگاه اداری و رفع تکلیفی داشته باشیم و اگر امروز به این وضعیت رسیده‌ایم به این دلیل است که همواره صورت مسأله را پاک و معضلاتی مثل اعتیاد و یا بیماران اچ‌آی‌وی را پنهان کرده‌ایم؛ به هر حال باید احساس مسؤولیت کنیم و تمام دستگاه‌ها با جان و دل به مبارزه با آسیب‌های اجتماعی بپردازند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: حضور مردم در این عرصه ضروری است و با نگاه از بالا به پایین این مسائل حل نمی‌شود و تا زمانی که گروه‌های هدف با دستگاه‌ها همراه نباشند اقدامات اثری نخواهند داشت.

این مسؤول با اشاره به طرح تقسیم کار ملی، متذکر شد: در استان باید در پنج محور اصلی تمرکز داشته باشیم که اگر بتوانیم این پنج محور را کنترل کنیم توفیقات زیادی می‌توانیم کسب کنیم.

شبستری‌خیابانی با بیان اینکه در مقطع کنونی باید وارد مرحله عمل جدی شویم، تصریح کرد: بی‌بند و باری در حال افزایش است و رفتارهای نامناسب و کریه به قدری زیاد شده که انسان را به بهت و حیرت وا می‌دارد و این از تاثیرات شبکه‌های غیراخلاقی ماهواره‌ها و شبکه‌های مجازی است.

وی اضافه کرد: نقش باورهای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی کتمان‌ناپذیر است و یکی از اهداف اصلی دشمنان سست کردن باورهای دینی مردم و جوانان است و معمولا خانواده‌هایی که به ارزش‌های دینی معتقد هستند میزان آسیب‌های اجتماعی در آنها به مراتب کمتر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه روحانیون آگاه و مسلط باشند و ارتباطات موثرتری با جوانان داشته باشند، خاطرنشان کرد: جای خالی فعالیت‌های موثر دانشگاه‌های علوم انسانی کاملا احساس می‌شود و انتظار داریم به ارائه برنامه‌های عملی برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی بپردازند و میزان تاثیرگذاری برنامه‌ها را احصاء کنند.