تسهیلات «صفر درصدی» با طرح آفتاب بانک سینا
تسهیلات «صفر درصدی» با طرح آفتاب بانک سینا
مدیرشعب بانک سینا در آذربایجان‌شرقی و اردبیل گفت: بانک سینا نخستین بانکی است که اعطای وام قرض‌الحسنه صفر درصد (یعنی بدون سود و کارمزد) را در نظام بانکی اجرایی کرده است.

به گزارش عصرتبریز، محمدرضا بالایی، مدیر شعب بانک سینا منطقه آذربایجان‌شرقی و اردبیل در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بانک سینا نخستین بانکی است که اعطای وام قرض‌الحسنه صفر درصد (یعنی بدون سود و کارمزد) را در نظام بانکی اجرایی کرده است.

مدیر شعب بانک سینا منطقه آذربایجان‌شرقی و اردبیل ادامه داد: برای دریافت وام قرض‌الحسنه در طرح آفتاب، افتتاح یک حساب قرض‌الحسنه با حداقل موجودی ۵۰ هزار تومان لازم است. افراد می‌توانند بر اساس میانگین یک ماهه تا ۱۲ ماهه این حساب درخواست وام کنند. بسته به اینکه موجودی یا همان رسوب سپرده قرض‌الحسنه افراد چند ماه است، مبلغ وام می‌تواند به میزان ۱۳٫۱ درصد این موجودی تا ۱۴۷٫۲ درصد آن باشد.

بالایی مثالی هم برای اخذ این نوع تسهیلات آورد و توضیح داد: به عنوان مثال اگر فردی برای مدت شش ماه مبلغ یکصد میلیون تومان را در این حساب قرار دهد، می‌تواند با فرض بازپرداخت ۱۲ ماهه، مبلغی حدود ۸۲ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه دریافت کند و مجموع موجودی خود را به ۱۸۲ میلیون تومان برساند.

وی مدت بازپرداخت این تسهیلات را  بین ۶ تا ۴۸ ماه گفت و اظهار داشت: بر اساس مدت زمان ایجاد میانگین حساب و بازپرداخت، ضریب تسهیلات یعنی نسبت وام دریافتی به میانگین سپرده، تعیین می‌شود.

مدیر شعب بانک سینا منطقه آذربایجان‌شرقی و اردبیل تاکید کرد: سقف وام پرداختی به افراد در این طرح ۳۰۰ میلیون تومان است، مشروط به آن‌که مانده اصل تسهیلات خرد اعطایی و کارت اعتباری فرد در بانک سینا از این مبلغ بالاتر نباشد.

بالایی از یک امتیاز ویژه برای طرح آفتاب خبر داد و بیان داشت: موضوع جذاب دیگر این طرح بانک سینا، امکان انتقال امتیاز این وام به سایر افراد است. یعنی پس از اینکه فرد سپرده‌گذاری کرده و موعد دریافت وام فرا رسیده، می‌تواند امتیاز دریافت وام را به بستگان درجه یک با تکمیل فرم انتقال امتیاز واگذار کند.

وی با بیان اینکه اشخاص حقوقی و کارفرمایان حقیقی نیز می‌توانند از این وام بهره ببرند ادامه داد: کارفرمایان و صاحبان مشاغل می‌توانند امتیاز وام خود را با ارائه مدارک مربوط به سوابق بیمه‌ای که حداقل باید سه ماه باشد و تکمیل فرم انتقال امتیاز وام، به پرسنل زیرمجموعه منتقل کنند.