امام‌جمعه تبریز: رژیم صهیونیستی رو به استیصال است/ جنایات داعش بدون پاسخ نمی‌ماند
امام‌جمعه تبریز: رژیم صهیونیستی رو به استیصال است/ جنایات داعش بدون پاسخ نمی‌ماند

به داعشی‌ها و اربابانشان آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود هشدار می‌دهیم خباثت و آدمکشی‌هایشان بدون جواب نخواهد ماند و در آینده نزدیک توسط نیروهای مردمی و مقاومت و ارتش سوریه و عراق به‌طورکلی ریشه داعش ریشه‌کن می‌شود.

عصر تبریز: رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: به لطف الهی رژیم صهیونیستی به دنبال مقاومت ملت فلسطین و هوشیاری و حمایت مسلمانان آرزوی از نیل تا فرات را از فکر بیرون کرده‌ و شاهدیم این رژیم رو به ‌استیصال است.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که صبح امروز در مصلای اعظم حضرت امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد با تبریک عید سعید فطر، اظهار داشت: مسلمانان جهان به شکرانه توفیق یک ماه عبادت و بندگی این عید را جشن می‌گیرند و در حقیقت عید فطر، عید عبادت و بندگی خداوند متعال است.

وی افزود: در فرهنگ اسلامی نخستین روز ماه شوال به‌عنوان عید فطر و جشن بازگشت ‏به فطرت معین‌ شده است، زیرا مسلمانان روزه‌‏دار در طول ماه رمضان با ارتباط‌های پی‌درپی با خداوند متعال و استغفار از گناهان به تصفیه روح و جان خویش همت گماشته و از تمام آلودگی‏‌های ظاهری و باطنی که برخلاف فطرت آن‏هاست، خود را پاک‌کرده و به فطرت واقعی خود برمی‏‌گردند.

آیت‌الله مجتهدشبستری جشن عید فطر را جشن پیروزی بر طاغوت و نفس اماره و بازگشت به خویشتن دانست و گفت: از نظر اسلام عید قربان ( عید ایثار و فداکاری)، عید غدیر(عید ولایت)، عید فطر (بازگشتن به خویشتن)، و عید جمعه (روز اجتماع مسلمانان و روز تجلی وحدت مسلمانان) به‌عنوان چهار عید بزرگ مسلمانان است.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان افزون بر اینکه به توفیق الهی موفق به روزه‌داری شدیم، از محرمات و معصیت الهی نیز پرهیز کردیم و این حالت تقوا و پرهیزکاری باید مستدام بوده و مخصوص ماه رمضان نباشد، چراکه ما مسلمان شناسنامه‌ای و ماه رمضان نیستیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی پرداخت زکات فطره را واجب و لازمه تضمین سلامتی جسم و روح در طول یک سال دانست و افزود: مؤمنان پس از یک ماه بندگی و عبودیت در درگاه الهی با پرداخت زکات فطره مایه خیروبرکت برای مستمندان و طول عمر برای خود و خانواده هستند.

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حضور باشکوه و گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: راهپیمایی با عظمت و کم‌سابقه در سراسر کشور ازجمله در تبریز برگزار شد و تمام مسلمانان جهان نسبت به جنایات اسرائیل غاصب اعلام انزجار کرده و از مردم مظلوم فلسطین دفاع کردند و این نشان‌دهنده بصیرت مردم بوده و جای تقدیر و سپاس دارد.

امام‌جمعه تبریز گفت: رژیم صهیونیستی در جلسه‌ای فوق‌العاده در روزهای اخیر قتل فلسطینیان را در اختیار نظامیان خود دانسته و اختیار تام در این رابطه دارند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از مهرماه سال گذشته تا به امروز بیش از ۲۱۴ نفر از فلسطینیان را به شهادت رسانده و صدها نفر را زخمی کرده است، افزود: ملت مقاوم فلسطین با حمایت مسلمانان جهان مصمم است تا آزادی قدس و ریشه‌کن شدن غده سرطانی و درهم‌پیچیده شدن رژیم صهیونیستی مقاومت کرده و از پای نخواهند نشست.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) تصریح کرد: به لطف الهی رژیم صهیونیستی به دنبال مقاومت ملت فلسطین و هوشیاری و حمایت مسلمانان آرزوی از نیل تا فرات ازسرشان بیرون کرده‌اند و شاهدیم این رژیم رو به ‌استیصال است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز عید فطر ضمن محکوم کردن انفجارهای خونین بغداد و شهادت ۲۱۳ نفر و زخمی شدن چند صد نفر شد، گفت: بر اساس شواهد و قرائن این اقدام‌های تروریستی توسط داعش و به دستور رژیم آل سعود انجام می‌شود.

وی گفت: به داعشی‌ها و اربابانشان آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود هشدار می‌دهیم خباثت و آدمکشی‌هایشان بدون جواب نخواهد ماند و در آینده نزدیک توسط نیروهای مردمی و مقاومت و ارتش سوریه و عراق به‌طورکلی ریشه داعش ریشه‌کن می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات رهبری در دیدار دانشجویان با ایشان اشاره کرد و اظهار داشت: کسانی که پیشرفت را تنها در پناه غرب می‌دانند عقل خود را باخته‌اند./فارس