عالیجناب سرخ‌پوش در خط پایان/ زنوزی «مطلقاً» به صراطی مستقیم نبود
عالیجناب سرخ‌پوش در خط پایان/ زنوزی «مطلقاً» به صراطی مستقیم نبود

ظاهرا عالیجناب سرخ‌پوش به نقطه پایان‌ در تراکتور رسیده‌‌ و تصمیم بر واگذاری تراکتور دارد، تصمیمی که می‌تواند هم برای او بهتر باشد و هم برای میلیون‌ها افرادی که به حق، صاحبان حقیقی این باشگاه بزرگ هستند.

گروه ورزشی عصرتبریز، سجاد جمالزاده؛ موقعی که سهام باشگاه تراکتور به محمدرضا زنوزی واگذار شد وی در اولین و آخرین کنفرانس خبری خود وعده‌های بسیار جذاب و رنگارنگی به جامعه فوتبال آذربایجان داد، وعده‌هایی اعم از قهرمانی‌ لیگ برتر و آسیا و ساخت استادیوم اختصاصی تا واگذاری باشگاه از طریق بورس به هواداران.

اما پس از گذشت شش سال نه تنها هیچ یک از وعده‌ها عملی نشد بلکه به واسطه عدم خروجی مثبت و رفت و آمد‌های بی‌شمار مربیان و مدیران، چوب حراجی بر اعتبار و آبروی ۵۴ ساله این باشگاه زد شد تا پس از انحلال گسترش‌فولاد و ماشین‌سازی، اینبار نوبت به تراکتور برسد تا در خطر نابودی قرار بگیرد.

اما آقای زنوزی به این نکته مشرف نبود که پول تنها ضامن موفقیت نیست، برای موفقیت سیستم سالم و کارآمدی نیاز است که در شش سال گذشته نه تنها افراد کارآمد و دلسوزی در این باشگاه از سوی مالک پر مدعا به کار گرفته نشد بلکه عرصه را برای جولان افراد فاسد مهیا کرد تا هم اعتبار و عزت تراکتور را نشانه گرفته و هم سرمایه وی را بر باد بدهند.

افرادی که دور از چشم «حاج آقا» به خاطر ترس از به خطر افتادن منافع‌شان بازیکنان تاثیرگذار و محبوب این باشگاه را فراری داده و با انتقال اطلاعات غلط به وی و هوچی‌گری در رسانه‌ها باعث شد بیش از پیش سیستم فَشَل مجموعه محمدرضا زنوزی مطلق را بر عموم عیان سازند.

علی‌ایحال اگر همانند دفعات قبلی عوامفریبی نباشد، ظاهرا عالیجناب سرخ‌پوش به نقطه پایان‌ در تراکتور رسیده‌‌ و تصمیم بر واگذاری تراکتور دارد، تصمیمی که می‌تواند هم برای او بهتر باشد و هم برای میلیون‌ها افرادی که به حق، صاحبان حقیقی این باشگاه بزرگ هستند.

فرد متمولی که هیچ‌گاه در سمت هواداران تیمش نایستاد، هوادارانی که برای زنوزی در مقاطع مختلف سنگ‌تمام گذاشتند و اعتقاد داشتند موفقیت او موفقیت آن‌هاست اما در سوی مقابل از وی انتظار داشتند با اعتماد به آن‌ها دست افراد ناسالم را از بدنه باشگاه محبوب‌شان قطع کند که نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه تقصیر ناکامی‌های تراکتور نیز بر گردن پرشورها افتاد! تا مشخص شود منافع وی در هر حالتی مهم‌تر و بالاتر از موفقیت تیم و هواداران است.

گادفادری که روزی سیگار به دست محبوب پرشورها بود با اقدامات و تصمیم‌های نادرست و پافشاری بر ادامه آن‌ها، وی را چنان به سراشیبی سقوط برد که حتی رسانه‌های حامی گادفادر نیز باوجود حمایت‌های فراوان از او نتوانستند پل‌های شکسته بازگشت وی را بازسازی کنند تا بدین ترتیب مرگ تیمداری زنوزی مطلق در فوتبال آذربایجان اتفاق بیافتد.

  • خبرنگار: سجاد جمالزاده