ربات ساخته شده در واحد ایلخچی نمونه ای کم نظیر در سطح جهانی است
ربات ساخته شده در واحد ایلخچی نمونه ای کم نظیر در سطح جهانی است

ربات ساخته شده توسط تیم ربوکاپ واحد ایلخچی آرتین با ۱۳۶ سانتی متر قد، ۲۶ کیلوگرم وزن و ۲۰ درجه آزادی عمل نام دارد که رباتی فوتبالیست بوده و درنوع خود بی نظیر است زیرا از این نوع ربات در کل جهان ۱۵ مورد ساخته شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در مراسم تجلیل از افتخار آفرینان رباتیک و نخبگان واحد ایلخچی اظهار داشت: واحد ایلخچی با ۱۲ سال سابقه دارای سه هزار دانشجو و ۸۸ رشته است که ۲۰ درصد دانشجویان آن در مقاطع تحصیلات تکمیلی به تحصیل مشول هستند.

آرش رنجبران افزود: کسب واحد برتر در بین دانشگاه های کوچک و متوسط در سال ۹۴، کسب مقام اول در مسابقاتiran open ۲۰۱۵  و کسب مقام سوم جهان در مسابقات ربوکاپ آلمان ۲۰۱۶، کسب مقام اول در مسابقات آب شیرین کن ها، افتتاح و بهره برداری اولین مرکز تحقیقات و توسعه سیستم های ترمز در سطح کشور و افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور برخی از افتخارات این دانشگاه است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تبدیل دانش به فناوری و ورود به عرصه طراحی ربات های صنعتی و تجاری سازی آب شیرین کن خورشیدی که در این واحد طراحی و ساخته شده، از مهمترین مأموریت های این دانشگاه در عرصه اقتصاد دانش بنیان و درآمدزایی است.

رنجبران در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدرانی از تمام مسئولانی که این دانشگاه را در کسب افتخارات اخیر حمایت کرده اند، تصریح کرد: کیفی سازی آموزش و پژوهش و ارتباط با صنعت از مهمترین  مسائلی است که دانشگاهها باید به آن توجه ویژه داشته باشند تا بتوانند جایگاه خود در عرصه رقابت بین دانشگاهها را حفظ و تثبیت کنند.

سرپرست تیم ربوکاپ ومعاون دانشجویی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی نیز در این مراسم با اشاره به افتخارآفرینی این تیم در مسابقات جهانی اخیر گفت: بیستمین دوره از مسابقات ربوکاپ تیر سال جاری در شهر لایپزیک کشور آلمان با حضور ۱۰۰ کشور در قالب ۸۰۰ تیم برگزار شد و واحد ایلخچی موفق به کسب مقام سوم جهانی این مسابقات شد.

مرتضی عباسزاده از سعید سعیدوند، علیرضا کریمی، معصومه جعفری و مهدی غیبی به عنوان اعضای تیم ربوکاپ دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی نام برد و افزود: ربات ساخته شده توسط تیم ربوکاپ واحد ایلخچی آرتین با ۱۳۶ سانتی متر قد، ۲۶ کیلوگرم وزن و ۲۰ درجه آزادی عمل نام دارد که رباتی فوتبالیست بوده و درنوع خود بی نظیر است زیرا از این نوع ربات در کل جهان ۱۵ مورد ساخته شده است.

مهدی غیبی

گفتنی است، بیستمین دوره مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۱۶ با حضور بیش از ۲۰۰ تیم ازدانشگاه‌ها و مدارس و آموزشگاه‌های مختلف از ۴۵ کشور دنیا از ۸ تیر در شهر لایپزیک آلمان شروع شده بود که دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی با یک تیم در بخش ربات انسان نمای بزرگسال که جزء سخترین لیگهای جهانی می باشد شرکت کرده بود که فقط با یک شکست مقابل تیم میزبان به مقام سومی مسابقات جهانی دست یافت.