بررسی یکسان‌سازی پرداخت‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس
بررسی یکسان‌سازی پرداخت‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع یکسان‌سازی پرداخت‌ها در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، زهرا ساعی در آیین تجلیل از بازنشستگان، اظهار کرد: تفاوت در پرداختی حقوق و مزایای کارکنان بخش‌های مختلف موضوعی است که سال‌های متمادی بازنشستگان و کارمندان را زجر می‌دهد و کمیسیون اجتماعی با علم به حساسیت مردم،‌ این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: البته با توجه به شرایط و نیاز بازنشستگان رویکرد افزایش پرداختی‌های پایین مدنظر قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با تاکید بر جایگاه والای بازنشستگان، اضافه کرد:‌ اینکه کارمندی پس از ۳۰ سال خدمت و کسب تجربه با بی‌مهری کنار گذاشته شده امری ناپسند و غیرعاقلانه است، باید از پیشکسوتان حوزه‌های مختلف که اغلب در حوزه کاری خود صاحب نظر هستند، به عنوان مشاور استفاده شود.

وی ادامه داد: البته استفاده از تجارب بازنشستگان به معنای شروع به کار مجدد آن‌ها نیست، بلکه لازم است تا این عزیزان در جایگاهی ویژه نظرات و تجربیات خود را به مدیران و نیروهای تازه وارد، منتقل نمایند و در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی این نظرات استفاده شود.

ساعی با بیان اینکه متاسفانه ظرفیت استفاده از تجارب پیشکسوتان در کشور مغفول واقع شده است، گفت:‌ کمیسیون اجتماعی مجلس به جد پیگیر یکسان‌سازی و در صورت امکان افزایش پرداختی به بازنشستگان است چرا که هزینه این عزیزان در دوران سالمندی بیش از سایر زمان‌ها است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر حفظ حرمت و شان سالمندان در خانواده‌ها،عنوان کرد:‌ سالمندان برکت خانه‌های ما هستند و باید به نحوی با آن ها برخورد کنیم که احترام و ارزش آن ها کم رنگ نشود.