احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مناطق حفاظت شده آذربایجان‌شرقی
احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مناطق حفاظت شده آذربایجان‌شرقی

عصر تبریز: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از احتمال آتش‌سوزی با توجه به آغاز فصل گرما در جنگل‌ها و مناطق حفاظت شده این استان خبر داد. حمید قاسمی روز گذشته با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فصل گرما و هشدار در خصوص احتمال آتش‌سوزی جنگل‌ها و مناطق تحت حفاظت محیط زیست اظهار […]

عصر تبریز: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از احتمال آتش‌سوزی با توجه به آغاز فصل گرما در جنگل‌ها و مناطق حفاظت شده این استان خبر داد.

حمید قاسمی روز گذشته با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فصل گرما و هشدار در خصوص احتمال آتش‌سوزی جنگل‌ها و مناطق تحت حفاظت محیط زیست اظهار داشت: آتش‌سوزی علاوه بر نابودی درختان جنگل سبب به هم خوردن تعادل اکولوژیک شده و حیات جانوران را نیز به مخاطره انداخته و جوامع گیاهی را تخریب و تغییر می‌دهد حتی احتمال از بین رفتن ذخایر ژنتیکی و گونه‌های نادر نیز وجود دارد.

وی گفت: آتش‌سوزی عرصه زندگی ساکنان جنگل را نیز را محدود کرده و با سوختن علوفه و محصولات فرعی برای آنان دستان تهی و دام‌های گرسنه و از بین رفتن سرمایه‌های دامی را نوید خواهد داد.

قاسمی از هموطنان و طبیعت گردان عزیز در خواست کرد به طور جدی از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی پرهیز کنند.

وی تأکید کرد: در سال‌جاری با افزایش پوشش گیاهی و افزایش ۱.۵ درجه‌ای دما نسبت به سال‌های گذشته خطر آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع جدی است.

قاسمی با تقدیر از رسانه‌های گروهی استان در خصوص پوشش اخبار و توصیه‌های زیست محیطی استان از آنان در خواست کرد درباره راه‌های پیشگیری از آتش‌سوزی و خطرات ناشی از آن اطلاع‌رسانی کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از اهالی و گردشگران در خواست کرد؛ در صورت مشاهده آتش نسبت به خاموش کردن آن اقدام نموده و مراتب را با شماره تلفن‌های ۱۸۱۲ و ۱۵۴۰ به این اداره اطلاع دهند.