واکنش مادر کودک ۱۸ ماهه فوت‌شده در بیمارستان کودکان تبریز
واکنش مادر کودک ۱۸ ماهه فوت‌شده در بیمارستان کودکان تبریز
مادر کودک ۱۸ ماهه فوت‌شده در بیمارستان کودکان تبریز سخنان معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز را کذب دانست و گفت: سرپوش گذاشتن بر این مساله دور از عدالت اسلامی است.

به گزارش عصرتبریز، به دنبال انتشار خبر فوت تاسف بار کودک ۱۸ ماهه در بیمارستان کودکان تبریز خانم مهری ناوه‌کار مادر محمدحسین دولتی، مادر این کودک ۱۸ ماهه متوفی در تماس تلفنی در گفت‌وگو با خبرنگاران در رابطه با فوت کودک خود در واکنش به سخنان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این زمینه اظهار داشت: بعد از فوت فرزندم خبری از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رسانه‌ها در رابطه با فرزندم منتشر شد که در آن نوشته بود پسرم ۴ روز بود مریض بوده و در حالت کبودی شدید وارد بیمارستان شده است.

وی ادامه داد: تمام این اخبار کذب محض است و به هیچ وجه واقعیت نداشته و فرزند من در همان روز بیمار شده بود و زمانی که فرزندم را به بیمارستان رساندیم به قدری هوشیاری داشت که اورژانس بیمارستان از بستری کردن او پرهیز کرد و لزومی به پذیرش ندید.

مادر این کودک، افزود: در همان ابتدا درمان اولیه سرپایی برای فرزندم نوشته بود و این در پرونده‌ای که برای او اختصاص دادند نیز نوشته شده و گفتند فقط سرم تراپی انجام شود.

وی با بیان اینکه قبل از انتقال به بیمارستان پزشک فوق تخصص اطفال، دکتر نویدنیا، پسرم را معاینه کرده بود و وی می‌تواند شهادت دهد که فرزند من همان روز بیمار شده و دچار استفراغ شده بود و اصلا اسهال نداشته و فقط چند مورد استفراغ آن هم در همان روز داشته است.

ناوه‌کار مادر محمدحسین دولتی کودک ۱۸ ماهه تبریزی تأکید کرد: در بیمارستان به دلیل عدم حضور پزشک متخصص، تعدادی از انترن‌ها دور فرزندم جمع شده و دچار شک و تردید در معالجه فرزندم بودند و نمی‌توانستند علت را تشخیص دهند به طوری که من با وجود اینکه فرزندم بیمار بود و بسیار نگران و پر از اضطراب بودم ولی آرامش خودم را بهتر از آن رزیدنت‌ها و انترن‌ها حفظ کرده بودم.

وی با تأکید بر اینکه خبر منتشر شده مبنی بر این که فرزند من ۴ روز بیمار بوده ساختگی است، گفت: این خبر منتشر شده را یا بیمارستان دست‌کاری کرده و یا معاونت دانشگاه علوم پزشکی ساخته است.

مادر کودک متوفی ۱۸ ماهه، افزود: به هیچ وجه اجازه نخواهم داد که پشت دروغ های احمقانه، بی کفایتی و بی لیاقتی خود را پنهان کنند و واقعیت این است که پیگیر مساله نبودیم به دلیل اینکه غم از دست دادن فرزندم به قدری زیاد بوده که حوصله پیگیری قانونی را نداشتیم.

وی ادامه داد: به خاطر اینکه جنازه فرزندم بر روی دست‌ها نماند و دوندگی بیهوده که اخرش نیز حق فرزندم پایمال می‌شد از شکایت خود صرف نظر کردیم و به جای آن حتی در فکر این بودیم با چند نفر از خیرین هماهنگ شویم تا برخی از تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان از جمله دستگاهی برای یافتن رگ کودکان با  استفاده از لیزر را تهیه کنیم و تا این اندازه در این قضیه نگرش مثبت و نیک داشتیم.

ناوه‌کار مادر محمدحسین دولتی کودک ۱۸ ماهه تبریزی با اندوه فراوان اظهار کرد: انتشار این خبر در خصوص فوت فرزندم داغ مرا چندین برابر کرد و دلم را شکست و اصلا قصد رسانه‌ای کردن این موضوع را  نداشتیم و حتی رسانه‌ای شدن این خبر از ابتدا توسط ما صورت نگرفته است و خبرنگارها  به صورت شفاهی از ما سوال کردند و البته ما مشکلی در این زمینه نداریم و فقط مساله بی کفایتی رزیدنت‌ها و انترن‌های بیمارستان کودکان است.

وی اضافه کرد: چند ساعتی که فرزندم بیمار شد دقیقا از ساعت ۱۱ صبح علائم بیماری در او نمایان شد و همان روز در ساعت ۱۰ به کلینیک فارابی مراجعه کردیم که در آنجا شرایط بستری وجود نداشت و در بیمارستان بهبود به علت تغییر شیفت، متخصص کودکان وجود نداشت و از این رو به بیمارستان کودکان مراجعه کردیم.

ناوه‌کار مادر محمدحسین دولتی کودک ۱۸ ماهه تبریزی با بیان اینکه هنگام مراجعه به بیمارستان کودکان، تشخیص اورژانس، درمان سطحی برای پسرم بود ادامه داد: چون اطلاعی از نشر این دروغ‌ها نداشتیم به خاطر همین هیچ کپی از این مدارک نداریم ولی دکتر نویدنیا می‌تواند شهادت دهد که این کودک را همان روز ویزیت کرده و علائم و مشخصاتی که معاون درمان علوم پزشکی اعلام کرده کذب محض بوده و کاملا ساختگی است و داغ مرا زیاد کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اگر ببینم بر این اخبار کذب دامن زده می‌شود از مراجع قانونی اقدام خواهم کرد و اجازه نخواهم داد بی‌کفایتی خود را پشت این مسائل پنهان کنند و پیگیر خواهیم شد.

مادر کودک متوفی، اذعان کرد: تمامی دغدغه ما در این موضوع علاوه بر اینکه حقمان پایمال نشود، می‌خواهیم کودکانی که همانند فرزند من هستند ودر آینده به این بیمارستان می‌آیند دچار این اتفاق تلخ و ناگوار نشده و جلوی آن گرفته شود.

وی افزود: اگر برای حل این مشکل نیاز به خرید تجهیزات است، مسئولان باید بر خود وظیفه بدانند تا آنها را تهیه کنند و اگر مساله بی‌کفایتی پزشکان است به آن رسیدگی کنند تا این اتفاق تکرار نشود.

ناوه‌کار مادر محمدحسین دولتی کودک ۱۸ ماهه تبریزی تأکید کرد: سرپوش گذاشتن بر این مساله دور از عدالت اسلامی است و فرزند نازنینم از بین رفت و قابل بازگشت نیست ولی تنها خواسته من این است تجهیزات آن بیمارستان را تأمین کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز هفته گذشته ضمن ابراز همدردی با خانواده کودک متوفی گفت: برای روشن شدن علت مرگ پرونده پزشکی بیمار به سازمان پزشکی قانونی و نظام پزشکی تبریز ارجاع شده است.

تقی‌زادیه اظهار کرد: در پی فوت تاسف بار کودک ۱۸ ماهه در بیمارستان کودکان تبریز به اطلاع می‌رساند وی چند روز قبل از بستری دچار استفراغ‌های مکرر بوده است که از صبح روز مراجعه به بیمارستان تشدید شده بود.

وی با بیان اینکه بیمار پس از مراجعات مکرر به کلینیک‌های سرپایی تحت درمان‌های مختلف قرار گرفته بود، افزود: به‌دنبال وخامت بیماری، کودک در شرایط کاملا وخیم و در حالت کبودی شدید توسط والدین به اورژانس بیمارستان کودکان مراجعه و به طور سریع به اتاق احیا منتقل می‌شود.

تقی‌زادیه ادامه داد: اقدامات لازم برای اصلاح وضعیت و حفظ حیات بیمار انجام می‌گیرد که متاسفانه نتیجه‌ای حاصل نشده و بیمار فوت می‌کند.

  • منبع خبر: فارس