پاهای معیوبی که با غیرت نان درمی‌آورد؛ تشکیل زنجیره انسانی برای حمایت از پاهای بابا میرزا
پاهای معیوبی که با غیرت نان درمی‌آورد؛ تشکیل زنجیره انسانی برای حمایت از پاهای بابا میرزا

بابا میرزا با وضعیت جسمی خود دست نیاز و گدایی به سوی کسی دراز نکرده و کسب نان حلال را با کوچه گردی در کوچه پس کوچه‌های شهری که به شهر بدون گدا معروف است ترجیح داد. عصر تبریز: پیرمردی که بوی عشق و بوی نان می‌دهد. این پدر پیر تبریزی که از ناحیه زانوی […]

بابا میرزا با وضعیت جسمی خود دست نیاز و گدایی به سوی کسی دراز نکرده و کسب نان حلال را با کوچه گردی در کوچه پس کوچه‌های شهری که به شهر بدون گدا معروف است ترجیح داد.

عصر تبریز: پیرمردی که بوی عشق و بوی نان می‌دهد. این پدر پیر تبریزی که از ناحیه زانوی دو پا دچار محدودیت حرکتی است ولی با این حال با یک عصا و چرخ دستی در کوچه پس کوچه‌های شهر تبریز به جمع‌آوری نان خشک مشغول است.
خیلی از ما شاید پیرمرد معلولی که چرخ دستی‌اش را که همواره به زحمت هل می‌د‌اد، به یاد داریم. مردی که با فریاد زدن در کوچه پس کوچه‌های شهر نان خشک منازل را جمع‌آوری می‌کرد.
بابا میرزا پیر مرد ۶۳ ساله تبریزی است که غیرت و مردانگی را برایمان معنی می‌کند.

aviary_1479667537210
مردی که با قامت و کمری خم شده سر به خاک بندگی نهاده و به دور از قیل و قال زندگی، در پی نان حلال در جنب و جوش این شهر بار غیرت را بر دوش می‌کشد.
پیرمردی که بوی عشق و نان می‌دهد. این پدر پیر تبریزی که از ناحیه زانوی دو پا دچار محدودیت حرکتی است ولی با این حال با یک عصا و چرخ دستی در کوچه پس کوچه‌های شهر تبریز به جمع‌آوری نان خشک مشغول است.

img_20161120_170246
بابا میرزا با وضعیت جسمی خود دست نیاز و گدایی به سوی کسی دراز نکرده و کسب نان حلال را با کوچه گردی در کوچه پس کوچه‌های شهری که به شهر بدون گدا معروف است ترجیح داد.
در روزهایی که انتشار فیش‌های نجومی مدیران قلب مردم ایران به ویژه مردم آذربایجان را به درد آورد و مردم را دلسرد! بابا میرزای شهر ما با جمع‌آوری نان خشک، نان حلال را به سفره خانواده خود هدیه می‌کند تا درس غیرت و مردانگی را برایمان معنی کرده باشد.

img_20161120_170304
غیرتی که با کوچه‌گردی‌های عاشقانه تبلور می‌یابد، او که همواره روزانه چندین کیلومتر پیاده‌روی می‌کند، کوچه پس کوچه‌ها را یکی پس از دیگری می‌پیماید تا دوباره به خانه بازگردد.
اسراء طریقیان مدیر گروه نوع دوستی تبسم که همواره در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی شهر تبریز جزو فعال‌ترین گروه‌های خودجوش مردمی هستند در این باره به خبرنگار عصر تبریز گفت: بابا میرزا برای اولین بار توسط بهزیستی و جهت کمک برای خرید موتور گازی به جای چرخ دستی به تبسم معرفی شد، ولی پس از مشاهده وضعیت جسمی دردناک بابا میرزا درمان زانوهای او در اولویت تبسم و دستور کار اعضای گروه نوع دوستی تبسم قرار گرفت.
طریقیان گفت بابا میرزا که بیش از ۱۳ سال از محدودیت در زانوان پاهایش رنج می‌برد کسب نان حلال را به گدایی ترجیح داد و در این راستا ما می خواهیم مرحمی باشیم بر زخم‌های بد عهدی‌ها و بد قولی‌های کسانی که با وعده‌های پوچ و تو خالی دل این پیرمرد را شکستند.
طریقیان افزود: وی در خانه کوچکی در طالقانی زندگی می‌کند و صاحب ۸ فرزند شامل ۳دختر و ۵ پسر بوده که ۵ تای آنها ازدواج کرده و ۳نفرشان در خانه پدری زندگی می‌کنند.
وی با اشاره به تشکیل کمپین زنجیره انسانی تامین هزینه عمل زانوهای بابا میرزا گفت در این زنجیره هر شهروند با واریز حداقل مبلغ ۲۰ هزار تومان به این زنجیره مهربانی اضافه می‌شود و هر نفر با اضافه شدن فرد دیگری را به این زنجیره معرفی می‌کند.
مدیر گروه نوع دوستی تبسم افزود: ما تبسمی‌ها به بابا میرزا قول دادیم امسال بدون عصا به دید و بازدید عید برود و برای تحقق این وعده تمام تلاش خود را خواهیم کرد.
وی گفت: در حال حاضر نزدیک به یک هزار نفر به این زنجیره پیوستند و مبلغ نزدیک به ۴۰ میلیون از ۶۶ میلیون هزینه عمل پروتز زانوهای بابا میرزا به همت شهروندان تبریزی و تعدادی از شهروندان نوع دوست خارج کشور تامین شده است.