بازار چرم تبریز از حریق جان سالم به ‌در برد
بازار چرم تبریز از حریق جان سالم به ‌در برد

آتش‌سوزی صبح امروز در بازار چرم تبریز پس از ۳ ساعت بطور کامل مهار شد.

به گزارش عصر تبریز و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی، حوالی ساعت ۹:۳۸ صبح امروز با گزارش شهروندان به سازمان آتش نشانی و اعلام مشاهده دود از داخل بازار چرم ، بلافاصله گروه حریق ایستگاه شماره یک به محل حادثه شتافته و عملیات اطفاء حریق را آغاز کردند.
طالب نژاد، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با اعلام خبر فوق بیان داشت: با اطلاع رسانی سریع شهروندان به سازمان آتش نشانی، اکیپ عملیاتی اطفاء حریق ایستگاه شماره یک در محل حادثه حاضر و شاهد متصاعد شدن دود غلیظ در محل بازار چرم شدند که بلافاصله با ایجاد هماهنگی و استفاده از دستگاه های تنفسی به داخل ساختمان نفوذ و به کاوش کانون حریق پرداختند.
وی با اشاره به اینکه در داخل بازار چرم مملو از دود بوده و شعله نیز قابل مشاهده نبود، گفت: آتش نشانان با تجربه، عملیات سریع جستجو و کاوش کانون اصلی حریق در بازار چرم را پیش گرفته و پس از جستجوی دقیق محل بازار ،متوجه دود غلیظ از طبقه منفی ۲ شدند و با ادامه روند جستجو به کانون حریق که یک باب انباری کفش بود، دسترسی پیدا کردند.
وی تصریح کرد: آتش نشانان پس از دسترسی به کانون اصلی حریق و برش درب ورودی به داخل انباری نفوذ و شاهد شعله های شدید حریق شدند که عملیات سریع و ویژه ای را در پیش گرفتند؛ چرا که لحظه ای تعلل ممکن بود به فاجعه ای بزرگ منجر شود.
طالب نژاد ادامه داد: آتش نشانان در این عملیات ویژه و سریع، آتش سوزی را در لحظاتی کوتاه مهار و از گسترش و سرایت حریق به سایر انباری ها و مغازه های موجود پیشگیری کردند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز، افزود: آتش نشانان با بیش از حدود ۳ ساعت تلاش و کوشش آتش سوزی را به طور کامل مهار و پس از عملیات لکه گیری اقدام به تخلیه دود از محل کرده و به عملیات خاتمه دادند.
وی خاطر نشان ساخت، خوشبختانه در عملیات اطفاء حریق این حادثه صدمات جانی وجود نداشت.