صحنه‌های عشق به ولایت در تبریز قاب شد/ ما را از تحریم نهراسانید
صحنه‌های عشق به ولایت در تبریز قاب شد/ ما را از تحریم نهراسانید

عصر تبریز/ فارس: امروز در گرم‌ترین روز تابستان در حالی که آفتاب‌ سوزان حضور در خیابان‌ها را دشوار کرده بود، اما مردم تبریز حضوری پرشکوه و باورنکردنی در راهپیمایی روز قدس داشتند. اقشار مختلف مردم آذربایجان شرقی امروز با شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، اتحاد و همبستگی خود را به نمایش گذاشته و […]

n2900039-4416032

عصر تبریز/ فارس: امروز در گرم‌ترین روز تابستان در حالی که آفتاب‌ سوزان حضور در خیابان‌ها را دشوار کرده بود، اما مردم تبریز حضوری پرشکوه و باورنکردنی در راهپیمایی روز قدس داشتند.

اقشار مختلف مردم آذربایجان شرقی امروز با شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، اتحاد و همبستگی خود را به نمایش گذاشته و بار دیگر بر دفاع از ملت مظلوم فلسطین و نمایش قدرت اسلام تاکید و اعلام کردند که روز قدس انتفاضه جهان اسلام است.

امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آوای پرخروش میلیون‌ها مسلمان و راهپیمایان روز جهانی قدس که آزادی قدس و نابودی رژیم صهیونیستی را فریاد زدند بر اندام دژخیمان صهیونیست لرزه انداخت و دل ملت مظلوم فلسطین را آرام کرد.

۵af9a8d8_3e11_4f56_9f79_3fc694a854a2

سی و هشتمین مراسم روز جهانی قدس در حالی امروز در نقاط مختلف آذربایجان‌شرقی برگزار شد که بیداری اسلامی به عنوان مولود ابتکار امام راحل (ره) و انقلاب ملت ایران، جغرافیای اسلامی را درنوردیده و آرمان آزادیخواهی و حمایت از حق ملت مظلوم فلسطین به عنوان قطب‌نمای خیزش ملت‌ها درآمده است.

حمایت از فلسطین و اعلام برائت از رژیم اشغالگر قدس سمبلی از گرایش بشر به آزادی و آزادیخواهی است که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هوشمندانه اعلام کرد و امروز همه آزادیخواهان جهان در حمایت از عدالت فریاد می‌زنند و به پا می‌خیزند.

۸۵۸۷۶۵۰۸۲۱۱۹۲۹۹۰۹۹۱۱۳۶۱۲۵۳۲۸۷

تقریباً هفت ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و در شانزدهم مرداد‌ماه سال ۵۸ و تقریباً یک سال پیش از آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، پیامی از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران صادر شد که طی آن از توده ملت‌های جهان خاصه مسلمانان دعوت شد تا در همبستگی با ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در روزی که «روز قدس» نامگذاری شد، راهپیمایی کنند.

روز قدس روز دفاع از مستضعفان جهان، روز فریاد حمایت از مستضعفین و روز ذلت و خواری استکبار و بی‌محتوا شدن صهیونیست‌هاست. آزادسازی قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین، نماد آرمان‌خواهی مبتنی بر تعلیمات الهی و قرآنی مسلمانان جهان است.

امروز در حالی که آفتاب سوزان حضور در خیابان‌ها را دشوار کرده بود، اما مردم تبریز حضوری پرشکوه و باورنکردنی در راهپیمایی روز قدس داشتند.

مردم تبریز امروز اوج همبستگی، همدلی و حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را به نمایش گذاشتند و با زبان روزه و در گرمای هوا و درست در ساعات اوج گرما به خیابان‌ها آمدند تا حماسه‌ای دیگر خلق کنند و در این حماسه، حمایت خود از مردم فلسطین و خشم و انزجارشان از رژیم غاصب صهیونیستی را به نمایش بگذارند.

۶+(۱۷)

جمعه برای ما مسلمانان میعادگاه روز ظهور است، روز حاکمیت مستضعفان، آخرین جمعه نشان آخرین امید است و اگر این جمعه در ماه مبارک خدا باشد یعنی آخرین امید برای حاکمیت مستضعفان، آخرین امیدی که هر سال با مشت‌های گره‌ کرده و فریادهای روزه‌داران می‌درخشد و چشم غاصبان را کور می‌کند.

موج بیداری اسلامی که موجب شده فریاد عدالتخواهی ملت‌های مسلمان تا مرزهای فلسطین اشغالی پیش رود، امروز با سر دادن شعار «القدس لنا» آرمان رهایی قدس و آزادی سرزمین‌های اشغالی از سلطه رژیمی نامشروع را نزدیک‌تر ساخته است.

ندای مرگ بر اسراییل و الموت لاسراییل امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در حالی جغرافیای آزادیخواهان جهان را در می‌نوردد که جانشین خلف و شایسته امام (ره) با هدایت داهیانه ملت بیدار و پیشروی ایران اسلامی، تحقق آرمان رهایی قدس را در شرایط زبونی، انحطاط و سقوط رژیم صهیونیستی نزدیک‌تر ساخته است.

در تاریخ بیست نام برایش آمده، یبوس، کادش، سالم، سالیم و ایلیا از نام‌های تاریخی آن است. آن قدر اهمیت دارد که در قرآن‌کریم، کتاب آسمانی مسلمانان نیز نام آن برده شده‌، القریه، الارض المبارکه، الزیتون، الساهره‌، نام زیبای «بیت‌المقدس».

dd20ad87_634f_4cfc_b2aa_59f4215a1d80

این شهر، نخستین قبله مسلمانان، دومین مسجد مسلمانان و یکی از چهار قصر بهشتی دنیا به فرموده امام علی علیه السلام است، چهار قصر بهشتی دنیا که شامل مسجدالحرام، مسجد کوفه، مسجدالنبی و بیت‌المقدس است.

این مکان را پیامبران الهی بنا کرده‌اند، حضرت داود و سلیمان در آنجا حکمرانی داشتند و خداوند به زکریای پیغمبر، میلاد فرزندش یحیی را در اینجا بشارت داد.

حضرت هاجر از «کوتا» به همین مکان (بیت‌المقدس) هجرت کرد، بنا بر نقل اکثر مفسران، دمیدن اسرافیل در صور به امر خدا بر صخره بیت‌المقدس است، حضرت مریم در اینجا وفات کرد، عیسی مسیح در اینجا به دنیا آمد و پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) مدت‌ها رو به بیت‌المقدس نماز گذارد و بعد معراج حضرت از همین جا بود.

نخستین بقعه‌ای که در روی زمین ساخته شده، همان بقعه خورشید صفت و طلایی رنگی است که بر صخره بیت‌المقدس بنا شده. خورشیدی که امروز اسیر است در میان ستاره‌های کوچک شیشه‌ای.

فلسطین مظهر مظلومیت و نشانه آشکار تجاوز به حقوق یک ملت است، تجاوزی که از تمام ‌ابعاد جنایت علیه بشریت از نقض آزادی‌های فردی تا قتل‌عام افراد بیگناه و بی‌پناه را در بر می‌گیرد.

گزاف نیست اگر بگوییم آن امامی که با دست توانای او انقلاب اسلامی ایران به ثمر نشست و ایران بینام او در هیچ جای جهان شناخته شده نیست، پایه‌گذار جریانی بود که جمعه پایانی ماه مبارک رمضان هر سال به جلوه می‌نشیند.

IMG_2848

جمعه برای ما مسلمانان میعادگاه روز ظهور است، روز حاکمیت مستضعفان، آخرین جمعه نشان آخرین امید است و اگر این جمعه در ماه مبارک خدا باشد یعنی آخرین امید برای حاکمیت مستضعفان، آخرین امیدی که هر سال با مشت‌های گره کرده و فریادهای روزه‌داران می‌درخشد و چشم غاصبان را کور می‌کند.

روزه‌داران آذربایجانی از پیر و جوان و خردسال آمدند و در راهپیمایی روز قدس حضوری گسترده و باشکوه پیدا کردند تا تو ای قدس عزیز محکم و استوار بمانی و همچنان نمادی از مقاومت و ایستادگی مظلومان باشی.

امروز ملت مسلمان آذربایجان یکپارچه بار دیگر برای تحقق ابتکار جاودان حضرت امام خمینی (ره) در اعلام روز جهانی قدس، لبیک به فراخوان مقام معظم رهبری و اعلام حمایت از مواضع اصولی نظام و دولت اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.

۱۲۴۹۹

مردم روزه‌دار شهرها و بخش‌های آذربایجان شرقی با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و حضوری پرشور در مراسم روز جهانی قدس بار دیگر پایبندی به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشته و بر عزم و اراده راسخ خود در حمایت از انتفاضه مردم مسلمان فلسطین تا رهایی قدس شریف از چنگال صهیونیست‌ها تاکید کردند.

آذربایجان‌های حاضر در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس، همبستگی مسلمانان و وحدت امت اسلامی را لازمه تقویت انتفاضه مردم فلسطین و پیروزی در مقابل صهیونیست‌ها دانستند.

گستردگی تصویر مقام عظمای ولایت و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، سیدحسن نصرالله، پرچم ایران، حزب‌الله لبنان و فلسطین در دست راهپیمایان روز جهانی قدس، به راهپیمایی امسال رنگی تازه بخشیده بود و دست نوشته‌هایی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در دست عده‌ای از راهپیمایان خودنمایی می‌کرد.

۱۲۵۰۳

تظاهرکنندگان استان ‌آذربایجان شرقی حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس را تودهنی محکم دیگری بر دهان حامیان رژیم غاصب و نژادپرست رژیم صهیونیستی توصیف و استقامت و فداکاری مردم بی‌دفاع فلسطین را برای احقاق حقوق حقه‌ خود قابل ستایش عنوان کردند.

جوانان تبریزی با حضور پرشور و گسترده که می‌توان از ویژگی‌های راهپیمایی امسال روز جهانی قدس در تبریز دانست، با در دست داشتن پلاکارت‌هایی با عنوان «القدس لنا و ای قدس» می‌آییم و سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا حمایت خود را از انتفاضه فلسطین اعلام کردند.

جوانان تبریزی همچنین با شعار یاایها المسلمون، اتحدوا اتحدوا و ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده، مرگ بر آل‌سعود و تکفیری بر اتحاد مسلمانان برای رهایی قدس تاکید کردند.

۱۲۵۰۴

راهپیمایان در حالیکه از سوی ائمه جمعه، علما و روحانیان، مسئولان محلی و خانواده‌های معظم شهدا همراهی می‌شدند با فریادهای کوبنده مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، فلسطین پیروز است، اسرائیل نابود است، روز جهانی قدس یوم‌الله یوم‌الله، مرگ بر ضد ولایت فقیه، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد، حمایت از فلسطین سفارش امام است ـ عزت ما مسلمین بر پایه قیام است، پشتیبانی همه‌جانبه‌ ملل اسلامی از انتفاضه مردم فلسطین را خواستار شدند