انهدام ۲۶۹ باند سرقت در آذربایجان‌شرقی/کشف ۲.۵ تن مواد مخدر
انهدام ۲۶۹ باند سرقت در آذربایجان‌شرقی/کشف ۲.۵ تن مواد مخدر
فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال جاری با انهدام ۲۶۹ باند سرقت، وقوع سرقت در استان یک در صد کاهش یافته و حدود ۸۳ در صد از سرقت‌ها نیز کشف شده است.

به گزارش عصرتبریز، محسن حسن‌خانی در جلسه شورای عمومی انتظامی استان اظهار داشت: در استان آذربایجان شرقی ۲۷۱ کیلومتر نوار مرزی داریم که از امن‌ترین مرزهای کشور بوده و نیروی انتظامی حفاظت از مرزها را به عهده دارد.

وی افزود: در سال‌جاری با انهدام ۲۶۹ باند سرقت، وقوع سرقت در استان  یک درصد کاهش یافته و حدود ۸۳ درصد از سرقت‌ها نیز کشف شده است.

به نقل از پایگاه خبری پلیس، حسن‌خانی با اشاره به کشف ۵۱ درصد کالاهای قاچاق در استان، ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در استان را ۸۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و از افزایش ۳۴ درصدی کشفیات موادمخدر عنوان کرد و یادآور شد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مخدر در استان کشف شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اشاره کرد و بیان داشت: امسال حدود یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تماس داشتیم و در حوزه مشاوره و مددکاری اجتماعی ۳۹ هزار پرونده داشتیم که ۶۹ درصد منجر به سازش شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی به مسابقات قرآنی نیروی انتظامی استان نیز اشاره کرد و گفت: امسال ۸۵۰ نفر شرکت‌کننده یک جزء به بالا داشتیم که ۵۳۰ نفر نمره قبولی کسب کردند که نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است.