بیشترین آمار زندانیان ایرانی در ترکیه در شهر ارزروم است
بیشترین آمار زندانیان ایرانی در ترکیه در شهر ارزروم است
مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در آذربایجان‌شرقی گفت: بیشترین آمار زندانیان ایرانی در ترکیه در شهر ارزروم است و با تلاش کنسولگری می‌خواهیم وضعیت را بهبود بخشیم.

به گزارش عصرتبریز، اسماعیل بابایی‌راغب با تاکید به اینکه از رسانه‌های جمعی استان تشکر می‌کنم که در مناسبت‌های مختلف مسائل، دغدغه‌ها و سوالات مردم را پیگیری می‌کنند، اظهار داشت: ما مدیون مردم بوده و خادمی مردم را یک افتخار برای خود می‌دانیم زیرا این مردم صاحب حق هستند و حتی اگر در مراجعات خود درخواست‌های غیرمنطقی و غیرقانونی داشته باشند، باید با برخوردهای اسلامی و صحیح آنها را راهنمایی کنیم و جوابگوی مطالبات به حق مردم باشیم.

وی افزود: ما نباید حق شهدایی که بر گردنمان حق دارند را فراموش کنیم زیرا این امنیت حاکم در کشور مدیون همین شهداست.

بابایی‌راغب خاطرنشان کرد: ما به عنوان مدیر در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید شاکر و حافظ خون شهدا باشیم و آن را برای خود غنمیت بدانیم زیرا در غیر این صورت قطعاً به همه رشادت‌ها و جانفشانی ایثارگران و شهدا خیانت کرده‌ایم.

وی یادآور شد: حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز همچنین استاندار از برنامه‌های نمایندگی وزارت خارجه در استان مایه دلگرمی و بسی شکرگذاری است که امیدوارم بتوانیم در سایه عنایت و توجه حضرت باری تعالی، امام عصر (عج) و منویات مقام معظم رهبری در حوزه سیاست خارجی و در روابط  خارجی استان مورد توجه و اهتمام خود قرار دهیم.

مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان بیان کرد: با توجه به اینکه حوزه کاری ما به شکلی است که همواره حساسیت‌های بالایی وجود دارد، از این رو پیگیری و رصد مشکلات مردم دغدغه ذاتی بنده بود و همواره این دغدغه را داشتم تا بهترین‌ها را برای استان آذربایجان‌شرقی در حوزه روابط خارجی رقم بزنم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شیرین‌ترین خاطره‌هایم در استان آذربایجان‌شرقی در سال ۹۶، آزادی یک هموطن سالخورده بود که ناخواسته در ارمنستان تصادفی داشت که بعد از ماه‌ها تحمل زندان با تلاش‌های وزارت امورخارجه همراه با مراجع ذی‌ربط در سال‌جاری آزاد شد و به آغوش خانواده بازگشت.

بابایی‌راغب ادامه داد: البته آمار بالایی در مورد زندانیان ایرانی خارج از کشور از استان نداریم زیرا افرادی که به هر طریقی فعالیت در خارج از کشور انجام می‌دهند، توجیهات و مشاوره‌های لازم برای آنها انجام گرفته است ولی احتمال وقوع جرایم ناخواسته‌ای وجود دارد که باعث شده تعدادی از هم استانی‌ها در ارمنستان، آذربایجان و ترکیه در زندان باشند که با تلاش و هماهنگی بخش زیادی از این افراد را به کشور انتقال داده‌ایم.

وی بیان کرد: بیشترین آمار زندانیان ایرانی در ترکیه در شهر ارزروم است و با تلاش کنسولگری می‌خواهیم وضعیت را بهبود بخشیم.

مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان با گلایه از اینکه وضعیت تبادل و انتقال زندانیان ایرانی به داخل کشور با جمهوری ترکیه وضعیت مطلوبی نیست، گفت: در رابطه با ارتباط مستقیم با زندانیان ترکیه مشکلاتی برایمان ایجاد کرده ولی قول‌ها و تلاش‌هایی شده است که امید است در این رابطه خبرهای خوشی را در روزهای آتی شاهد باشیم.

وی ادامه داد: البته از اتباع کشورهای خارجی نیز در کشور زندانی هستند و حتی چندین مورد از ترکیه در استان آذربایجان‌شرقی بود که ما موانع را برای آنها تسهیل کرده‌ایم به طوریکه ترکیه به راحتی می‌تواند ارتباط مستقیم با زندانی داشته باشد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر: فارس