دستگیری اعضای باند جعلی فروش خودروهای لوکس
دستگیری اعضای باند جعلی فروش خودروهای لوکس
یک ماه گذشت و من قبل از رفتن به آدرس مورد نظر برای تحویل خودرو، یک بار دیگر با شرکت تماس گرفتم اما کسی پاسخگو نبود برای همین به محل مورد نظر مراجعه کردم اما آن‌جا هم هیچ‌کس نبود.

چندی قبل قصد خرید خودرو داشتم برای همین شروع به تحقیق در سایت‌های مختلف و نمایشگاه‌های اتومبیل کردم.
یک شب که مشغول جست‌وجو بودم سایتی توجهم را جلب کرد و وارد آن شدم در آن، مدل‌های مختلف خودروهای لوکس در رنگ‌های مختلف وجود داشت، این سایت مرا به یک کانال هدایت کرد که آن کانال نسبت به سایت‌ها و کانال‌های دیگر متنوع‌تر بود و همچنین قیمت‌‌گذاری و شرایط فروش بسیار عالی و خوبی داشت. نصف مبلغ را نقد و بقیه به صورت اقساط چند ماهه واریز می‌شد، برای همین بدون معطلی با شماره‌ای که داده بود تماس گرفتم.

فردی که گوشی را برداشت بسیار مودب بود و در خصوص خودرویی که مد نظر داشتم توضیحات کامل داد. من هم گفتم که فکرهایم را می‌کنم و با شما تماس می‌گیرم.

چند روزی در خصوص مدل خودرو و مزایا و قیمتش با دوستانم مشورت کردم و متوجه شدم قیمت سایت مورد نظر مناسب‌تر از سایر جاه‌ها می‌باشد.

با آقای موسوی تماس گرفتم و خواستم که شماره حسابشان را برایم ارسال کند تا مبلغ را واریز کنم. مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان به حساب شرکت مورد نظر واریز کردم و قرار شد مابقی پول را یک ماه بعد واریز کنم و بعد خودرو را تحویل بگیرم و برای عقد قرارداد و دادن چک برای اقساط خودرو به محلی که گفته بود مراجعه نمایم.

یک ماه گذشت و من قبل از رفتن به آدرس مورد نظر برای تحویل خودرو، یک بار دیگر با شرکت تماس گرفتم اما کسی پاسخگو نبود برای همین به محل مورد نظر مراجعه کردم اما آن‌جا هم هیچ‌کس نبود. بعد از پرس و جو متوجه شدم ماه‌ها کسی در آن ساختمان فعالیت نمی‌کند. دوباره با شماره‌ای که قبلا اعلام شده بود و من با آن‌ها ارتباط برقرار کرده بودم تماس گرفتم اما متاسفانه کسی به تماس‌های من جواب نمی‌داد.

چند روز کارم این شده بود که نزدیک محلی که به عنوان دفتر شرکت به من معرفی شده بود می‌رفتم و تا ظهر به انتظار می‌نشستم تا شاید کسی مراجعه کند. حسابی عصبی و ناراحت بودم. مبلغ زیادی را از دست داده بودم. از خودم عصبانی بودم که با وجود اینکه چند روز در خصوص مدل و قیمت ماشین تحقیق کرده بودم اما هیچ تحقیقی در خصوص مجاز و واقعی بودن سایت انجام ندادم.

تصمیم گرفتم از طریق قانونی اقدام کنم و برای طرح شکایت  به پلیس فتا مراجعه کردم.

با انجام یکسری تحقیقات پلیسی و بررسی‌های صورت گرفته کارشناسان پلیس فتا دو متهم را در این خصوص شناسایی و دستگیر کردند.

کارشناس پلیس فتا توصیه جالبی به من کرد و گفت:  فریب این‌گونه تبلیغات دروغین را نخورید و برای انجام این گونه معاملات حتما از صحت سایت مورد نظر اطمینان حاصل پیدا کنند و پس از رویت حضوری کالا و دریافت تضمین لازم،  اقدام به واریز وجه به حساب فروشنده نمایید و برای خرید خودرو بهتر است به نمایندگی‌های مجاز مراجعه نمایند.

  • منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا