خیز دوباره هرکولِ زخمی آذربایجان به دوبنده تیم ملی/ هادی به دنبال پاک کردن خاطرات تلخ!
خیز دوباره هرکولِ زخمی آذربایجان به دوبنده تیم ملی/ هادی به دنبال پاک کردن خاطرات تلخ!
کشتی گیر پر سر و صدای آذربایجانی بار دیگر دوبنده تیم ملی را به دست آورد.

به گزارش عصرتبریز، دور نهایی رقابت های انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی روز جمعه با معرفی نفرات برتر در اوزان مختلف به پایان رسید. یکی از مهمترین و بحث برانگیزترین اوزانی که بازی هایش سر و صدای زیادی به پا کرد، وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد بود.

پرویز هادی، از استان آذربایجان شرقی که برای پوشیدن دوبنده تیم ملی انگیزه های بسیاری دارد در این مرحله نیز همانند مراحل قبل قدرتمندانه ظاهر شد و با کسب پیروزی در هر دو مبارزه خود موفق به حضور در دیدار پایانی شد. وی در دیدار پایانی نیز در رقابتی نفس گیر و پر حاشیه موفق شد با نتیجه سه بر دو یدالله محبی از کرمانشاه را شکست داده و صاحب دوبنده تیم ملی در بازی‌ های آسیایی جاکارتا و رقابت ‌های جهانی مجارستان شود.

پرویز هادی که پس از اتفاقات رخ داده در دیدار انتخابی وزن ۱۲۵ کیلوی تیم ملی آزاد برای المپیک ریو در انزوا به سر می برد؛ با آمادگی قابل توجهی در دیدارهای انتخابی تیم ملی در این برهه حضور یافت تا نشان دهد بار دیگر آمده تا با به دست آوردن دوبنده تیم ملی و افتخار آفرینی در میادین بین المللی خاطرات تلخ گذشته را پاک کند.

رقابت های انتخابی برای پرویز هادی همواره با خاطراتی تلخ همراه بوده که این بار اما همه چیز به خوبی و خوشی به پایان رسید. انتخاب کشتی گیر وزن ۱۲۵ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در المپیک ریو از بین پرویز هادی و کمیلی قاسمی به عملکرد این دو در رقابت های بین المللی منوط شده بود.

جام استفان سرکسیان ارمنستان چند هفته قبل با قهرمانی پرویز هادی در دسته سنگین وزن همراه بود که این قهرمانی در کنار حذف زودهنگام کمیل قاسمی از دور رقابت ها می توانست یک پوئن بسیار مثبت برای المپیکی شدن هادی باشد که در عین ناباوری، در پایان این مسابقات از پرویز هادی خواسته شد تا خود را هر چه سریع تر برای مسابقه انتخابی آماده کند! این در حالی بود که خود خادم بارها تاکید کرده حتی در صورت باخت این دو در بازی های رودرو، ملاک المپیکی شدن عملکرد بهتر در بازی های بین المللی خواهد بود. به طور کلی دو قهرمانی اخیر هادی در رقابت های بین المللی و در کنار آن عملکرد متوسط قاسمی، کفه ترازو را به نفع کشتی کشتی گیری سنگین کرده بود که در نهایت دوبنده تیم ملی را از دست داد! البته در رقابت های جام جهانی کشتی آزاد آمریکا نیز که با قهرمانی ایران به پایان رسید، هم کمیل قاسمی عملکرد خوبی داشت و هم پرویز هادی و در دیدار پایانی نیز شاهد پیروزی کمیل قاسمی بودیم که می توان آن را از جمله معدود عملکردهای مثبت وی در رقابت ها بین المللی اخیر پس از کسب سهمیه المپیک در فروردین سال ۹۵ دانست.

پس از ماجرایی که در بالا شرح داده شد، از پرویز هادی خواسته شد تا خود را برای مبارزه انتخابی آماده کند. به این ترتیب در حالی‌که پرویز هادی به تازگی از رقابت های ارمنستان فارغ شده بود و در اندیشه آماده شدن برای حضور در اردوی تیم ملی بود، علیرضا رضایی طی تماسی با وی اعلام کرد که بایستی خود را برای بازی انتخابی که ۱۵ روز دیگر برگزار خواهد شد، آماده کند. هادی که با این تصمیم مخالف بود پس از اصرار فدراسیون تصمیم یاد شده را قبول کرد اما این پایان داستان نبود. بهتر است ادامه این داستان را از زبان خود این ورزشکار بشنویم:

«فکر نمی‌کردند من بتوانم در تورنمنت‌های خارجی موفق شوم اما خدا خواست تا موفق باشم. در ارمنستان به من گفتند کار تمام شده و در ۴۵ روز باقی مانده به اردو می‌رویم و تمرینات را برای آماده سازی انجام می‌دهیم اما به ایران بازگشتم تا راهی اردو شوم ولی رضایی تماس گرفت و به من گفت در جلسه تصمیم گرفتیم کشتی انتخابی بگذاریم و شما برای ۱۵ روز دیگر آماده باش. دلیل این مسئله را پرسیدم ولی او گفت این تصمیمی است که در جلسه گرفته شده است. گفتم گرفتن کشتی در ۱۵ روز آینده را قبول ندارم اما اعلام کردند اگر کشتی نگیرم محروم می شوم من قبل از این کشتی‌های زیادی گرفته بودم و بدنم ‌آماد نبود ولی به احترامشان آمدم. سپس آن ۱۵ روز هم به یک هفته تبدیل شد سپس در پیامکی گفتند این مسابقات به روز دوشنبه موکول شد. قرار بود مسابقه ساعت ۴ یا ۵ بعدازظهر برگزار شود که آنرا به ۱۱ صبح موکول کردند. باید در این موارد مفصل صحبت کنیم.»

به این ترتیب پرویز هادی در شرایطی بسیار نابرابر به مصاف کمیل قاسمی رفت که قضاوت های داوران نیز به شدت به نفع او بود. حتی به نقل از حاضرین در سالن، مربیان کمیل قاسمی در هنگام کوچینگ به او اعلام می کردند که برای حفظ نتیجه عقب نشینی کند و از اخطار نترسد؛ حال سوال اینجاست که آنها از کجا این‌قدر مطمئن بودند که قرار نیست داور برخلاف قوانین به قاسمی بابت کم کاری اخطار دهد؟! به هر ترتیبی که بود پرویز هادی در مسابقه اول با نتیجه ۷ بر ۳ به پیروزی رسید اما این قاسمی بود که در دومین مبارزه خود با نتیجه دو بر دو به پیروزی رسید. در مسابقه سوم که تعیین کننده ملی پوش المپیکی وزن ۱۲۵ کیلوگرم بود، کمیل قاسمی با نتیجه دو بر یک از سد هادی گذشت و به عنوان ملی پوش این وزن برای حضور در المپیک انتخاب شد. در پایان این مسابقه پر فراز و نشیب شاهد حواشی و درگیری های بسیاری بودیم که سالن مسابقه را به یک غوغاکده تبدیل کرده بود! هواداران پرویز هادی که به شدت از شکست وی در این دیدار و از دست دادن دوبنده تیم ملی در المپیک ناراحت بودند، اظهار داشتند که در حق این ورزشکار ظلم شده و به هیچ عنوان نباید چنین مسابقه ای برگزار می شد که پرویز هادی در آن بازنده شود چرا که رسول خادم پیش از این اعلام کرده بود که ملاک انتخاب ورزشکار المپیکی این وزن، عملکرد هادی و قاسمی در مسابقات بین المللی می باشد!

پرویز هادی پس از این اتفاقات مصاحبه های بسیاری کرد، کار حتی به مجلس شورای اسلامی نیز کشیده شد و نمایندگان استان های ترک زبان خواستار اجرای عدالت در مورد پرویز هادی شدند ولی هیچ اتفاقی رخ نداد و کمیل قاسمی همان گونه که از قبل برنامه ریزی شده بود راهی المپیک ریو شد و پرویز هادی نیز در انزوا ناظر بازی های او از قاب تلویزیون شد!

میدان ورزش میدان مبارزه است و هر شکستی می تواند سر آغاز یک پیروزی بزرگ باشد. حال مقطع فعلی را باید سر آغازی برای یک پیروزی بزرگ برای پرویز هادی بدانیم که به عقیده خود به آنچه که باید در کشتی ایران نرسیده است.

اکنون گوی و میدان در اختیار اوست. دو مسابقه بزرگ، یکی آسیایی و یکی جهانی در انتظار اوست. اینک نه کمیل قاسمی هست و نه فدراسیونی که او را به پرویز ترجیح دهد. هادی به عنوان ملی پوش وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد ایران در این مسابقات انتخاب شده و برای اثبات توانایی هایش نه به مصاحبه و اعتراض بلکه به عملکردی قدرتمندانه بر روی تشک مسابقه نیاز دارد. کسب موفقیت در بازی های آسیایی جاکارتا و جهانی مجارستان در فاصله کمتر از دو سال مانده به المپیک ۲۰۲۰ می تواند پرویز هادی را به آنچه که در المپیک ۲۰۱۶ استحقاقش را داشت اما نرسید برساند البته با چهار سال تاخیر…

انتهای پیام/