امام جمعه اردبیل: آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است
امام جمعه اردبیل: آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است
اردبیل - امام جمعه اردبیل گفت: آمریکا در حالی ما را متهم به نقض حقوق بشر می‌کند که کسی به جنایت‌های این کشور در کل دنیا رسیدگی نمی‌کند و آمریکا خود بزرگترین ناقض حقوق بشر است.

به گزارش عصرتبریز، آیت‌الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل، اظهار کرد: آمریکا در حالی ما را متهم به نقض حقوق بشر می‌کند که کسی به جنایت‌های این کشور در کل دنیا رسیدگی نمی‌کند و آمریکا خود بزرگترین ناقض حقوق بشر است.

وی گفت: نمونه بارز این ادعا آزمایش یک بمب اورانیومی ضعیف شده در یمن در طی روزهای اخیر بود و نمونه این جنایت‌ها در سرتاسر دنیا توسط آمریکا در حال انجام است و این مساله بر کسی پوشیده نیست.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: مصرف صحیح برق و آب یک اصل بسیار مهم است که باید به صورت جدی در راستای فرهنگ‌سازی در این زمینه اقدام شود و متاسفانه ما با مصرف صحیح این دو کالای اساسی بسیار فاصله داریم و مردم باید به این مساله توجه کنند.

عاملی ادامه داد: ۹۰ درصد از اسراف ما در زمینه آب در حوزه کشاورزی است و کشاورزان ما باید به این مساله توجه داشته باشند و در مصرف آب صرفه‌جویی کنند زیرا عدم توجه به این مساله می‌تواند در آینده نزدیک مار را وارد بحران جدی در زمینه آب کند.

وی اضافه کرد: هر کشاورزی که از طریق سنتی محصولات خود را آبیاری می‌کند و سیستم آبیاری خود را مکانیزه نمی‌کند گناه کبیره انجام می‌دهد زیرا این کار اسراف است و در آینده به ضرر کشاورز و جامعه ما خواهد بود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: از اینکه این هفته دولت آمریکا اظهار شادمانی و خوشحالی کرده که ذخیره برقی ایران کم شده باید انگیزه کافی برای ما درست کند تا از این ثروت عمومی به نحو احسن استفاده کنیم. برای یک ابر قدرت ننگ بزرگی است که برای برق یک کشور جهان سومی این قدر حساس باشد و ما با صرفه جویی در مصرف برق چشم او را گریان و داغ حسرت بر دل او خواهیم گذاشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل همچنین به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نیز اظهار داشت: کشور ما یک کشور خشک و نیمه خشک است و اگر مصرف آب توسط دولت و ملت مدیریت نشود، کشور، به کشوری کاملا خشک تبدیل می شود.

امام جمعه اردبیل به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: اگر کسی از فروش یا توزیع این بلای خانمان سوز اطلاع داشته باشد اما اطلاع ندهد، شریک جرم است و ممکن است در قیامت و پای حساب در پرونده‌اش جرم شرکت در قتل نفس داشته باشد.

عاملی گفت: مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا طرحی را تصویب کرد که در آن ایران را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند، این طرح موسوم به قانون مسئولیت‌پذیری ایران در زمینه حقوق بشر است چگونه است که این مسئولیت‌پذیری فقط برای ما است و آمریکا و ائتلاف آمریکایی با تمام جنایت‌ها مسئولیت و پاسخگویی ندارد.

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: آمریکا عمدا این کارها را انجام می‌دهد تا بگوید کار دنیا تمام شده و فرمانده کره زمین از این به بعد ما هستیم و امثال سازمان ملل شکل بی‌محتوا است که باید دربست در اختیار منویات آمریکا قرار بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایران اسلامی قدم بزرگی برای صلح جهانی برداشته است و از آمریکا که با این اقدام خطیر مخالفت می‌کند باید پرسید آیا صلح جایگزین ندارد؟ جایگزین صلح جز ظلم و جنایت و خون‌ریزی و تباهی نسل‌ها چیز دیگری نیست.

انتهای پیام/