آیین اختتامیه دومین المپیاد ورزشی بهبودیافتگان آذربایجان‌شرقی برگزار شد
آیین اختتامیه دومین المپیاد ورزشی بهبودیافتگان آذربایجان‌شرقی برگزار شد

عصر تبریز/ آناج: محمدعلی نصرتی در آیین اختتامیه دومین المپیاد ورزشی بهبودیافتگان آذربایجان‌شرقی با اشاره به روحیه‌ی مبارزه نسل جوان، اظهار کرد: این المپیاد توسط جوانان اداره شد و این نشان از اعتماد به نفس بالای این قشر دارد، مسئولین استان باید بیش از حد به جوانان فرصت دهند و آنان را درک کنند. وی […]

عصر تبریز/ آناج: محمدعلی نصرتی در آیین اختتامیه دومین المپیاد ورزشی بهبودیافتگان آذربایجان‌شرقی با اشاره به روحیه‌ی مبارزه نسل جوان، اظهار کرد: این المپیاد توسط جوانان اداره شد و این نشان از اعتماد به نفس بالای این قشر دارد، مسئولین استان باید بیش از حد به جوانان فرصت دهند و آنان را درک کنند.

وی ادامه داد: خبرنگاران وجدان بیدار جامعه هستند و پیشرفت کشور و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، اصحاب رسانه می‌توانند نقش موثری در این عرصه ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که مواد مخدر مال، آبرو و جان انسانها را تهدید می‌کند ورزش یک ابراز برای مقابله با تهدیدها است. شرکت در مسابقات این امید را به افراد تحت درمان می‌دهد که می‌توانند در جامعه حضور پیدا کنند و افکار منفی دیگران را نسبت به خود تغییر دهند، ورزش به این افراد خودباوری می‌دهد.

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه یکی از راهکارهای پیشگیری از اعتیاد افزایش تفریحات سالم است، ابراز کرد: در شرایط فعلی ما نیاز به طرح تفریحات سالم و افزایش نشاط عمومی داریم. تا زمانی که مبارزه با مواد مخدر مردمی نشود ما نمی‌توانیم بر این بلای خانمان سوز غلبه کنیم.

وی افزود: زمانی که دشمن با سلاح جنگی نتوانست به نظام آسیب رساند جوانان را هدف قرار داد، اکنون سه هزار کانال ماهواره‌ای قابل دسترس در ایران ابتذال را به جوانان تزریق می‌کنند.

وی در پایان گفت: زمانی دانشگاه‌ها جبهه بود اما در حال حاضر دانشگاه محل رویارویی با افکار غربی و ابتذال شده است. معتاد نه تنها به خود، بلکه به خانواده و فرزندان خود هم ظلم می‌کند و آنها را در معرض آسیب‌های جبران ناپذیر قرار می‌دهد.

در ادامه سعید لطفی، دبیر المپیاد ورزشی بهبود یافتگان با اشاره به برگزاری با کیفیت این دوره از مسابقات و حضور پرشور بانوان، اذعان کرد: برخی با ایجاد مانع و عدم همکاری قصد داشتند از برگزاری مسابقات جلوگیری کنند، گفتند اینها عاجزند ولی ما ادعا کردیم شد.

در پایان مراسم با حضور مدیرکل بهزیستی، مدیرکل ورزش و جوانان و مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی از برترین‌های این دوره از مسابقات تجلیل شد.