فرایندهای اداری باید در جهت تسهیل سرمایه‌گذاری اصلاح شود
فرایندهای اداری باید در جهت تسهیل سرمایه‌گذاری اصلاح شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر استفاده از تجارب موفق در جهت اصلاح فرایندهای اداری و حذف تشریفات زاید در صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری تأکید کرد.

به گزارش عصرتبریز، جواد رحمتی در جمع بخشداران، شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان میانه، با بیان اینکه تشریفات زاید اداری روند سرمایه‌گذاری را با کندی مواجه کرده است، گفت: باید با استفاده از تجارب موفق، فرایندهای اداری در جهت تسهیل امر سرمایه‌گذاری اصلاح شود که این مهم با همکاری و تعامل دستگاه‌ها میسر است.

وی ادامه داد: در همین زمینه به برخی دستگاه‌های استان که عملکرد مناسبی در زمینه رفع موانع سرمایه‌گذاری از خود نشان نداده‌اند تذکر داده و تأکید شده است که مدیران باید با انگیزه مضاعف و حساسیت بالا در جهت حل مشکل تولید، صنعت و سرمایه‌گذاری گام بردارند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح‌های هادی روستایی در استان، اظهار داشت: نزدیک به ۵ سال در انجام این پروژه‌ها تأخیر وجود دارد که این تأخیر سبب بروز مشکلات اساسی در مبانی طرح‌های اولیه و تغییر نقشه و آمار جمعیتی شده است.

وی افزود: وقفه در انجام طرح‌های هادی باعث می شود تا عملا در پایان آن، نتیجه‌ای غیرقابل قبول دریافت کنیم.

رحمتی با بیان اینکه باید درخصوص توسعه شهرک‌های صنعتی تجدید نظر شود، افزود: این کار موجب مهاجرت جمعیت به سمت مناطق صنعتی می‌شود؛ بنابراین باید بر اساس آمایش سرزمینی، طرح‌ها و پروژه‌های زودبازده روستایی تعریف کنیم که خوشبختانه دولت در زمینه حمایت از این گونه صنایع برنامه های خوبی دارد.

وی خاطرنشان کرد: تعریف طرح‌های زودبازده روستایی باید بر مبنای تمایل اهالی، آموزش‌ها، امکانات و زمینه‌های کاری آنان صورت گیرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان میانه، از پروژه‌‌های اجرای شبکه فاضلاب  شهر میانه، احداث مدرسه بوعلی سینا، کمربندی جنوبی و درمانگاه شهید فایقی بازدید کرد.