شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به‎مثابه یک ابر رسانه در عرصه‌ی رسانه‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند
شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به‎مثابه یک ابر رسانه در عرصه‌ی رسانه‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند
معاون امور استا‌ن‌های سازمان صداوسیما گفت: امروز رسانه‌ها متعدد و متکثر شده‌اند و شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به‎مثابه یک ابر رسانه در عرصه‌ی رسانه‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند

به گزارش خبرنگار عصر، علی دارابی پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید مرکز صداوسیمای آذربایجان‌شرقی که در سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد، اظهارکرد: خدا را شاکرم که امروز شاهد مراسم باشکوه تکریم و تودیع دو مدیر انقلابی، خدمت‌گزار، و پاکدستی هستیم که هر دو آماده خدمت در سنگر دیگری خواهند شد.

وی افزود: امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب است و رمز موفقیت یک انقلاب، انتقال درست اهداف و ریشه‌های انقلاب به نسل‌های بعدی است.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما گفت: نسل سوم و چهارم انقلاب با تحصیلات و تعهد بسیار خوب برای اداره انقلاب و کشور آماده‌اند و جست‌وجوگر حقایق و پرسشگر هستند و امسال در عین حال که فرصتی برای بیان کارنامه پرافتخار انقلاب است، باید به پرسش‌های جوانان پاسخ‌های مستدل و قانع‌کننده بدهیم تا بدانند به‌رغم همه تحریم‌ها و توطئه‌ها این راه چهل‌ساله را چگونه طی کرده‌ایم؟ و این میسر نبود مگر در جنگ اراده‌ها و ملت ایران به لطف الهی در جنگ اراده‌ها قدرت برتر و فاخر بوده و هستند.

دارابی یادآور شد: این تحریم‌ها و توطئه‌ها چیز جدیدی نیست که امروز دشمنان مطرح می‌کنند چراکه در گذشته وجود داشته و چه بسا در آینده نیز وجود داشته باشد اما آن چیزی که در امسال کمی بیش از گذشته رخ‌نمایی می‌کند مساله جنگ و عملیات روانی است به‌گونه‌ای که دشمنان ما صریحاً اعلام کرده‌اند که باید کاری کنیم ملت ایران چهل سالگی انقلاب‌شان را نبینند.

وی ادامه داد: آقای «جان بولتن» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا رسما حقوق‌بگیر منافقین است؛ خب از آن‌ها نباید توقعی جز این داشت! گروهکی که دستش به خون بهترین فرزندان این مرز و بوم آلوده شده است و سربازان بدون یونی‌فرم صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران بودند، تکلیفشان روشن است.

دارابی اضافه کرد: اما مردم عزیز باید به این توجه کنند که امروز رسانه‌ها متعدد و متکثر شده‌اند؛ شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به‎مثابه یک ابر رسانه در عرصه‌ی رسانه‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند و بسیاری از شایعات را ایجاد می‌کنند؛ برچسب‌های ناچسب می‌زنند؛ انگ‌های نادرست می‌زنند و بعد هم تلاش می‌کنند اعتماد افکار عمومی را به مسوولان و گروه‌های مرجع صلب کنند.

وی با بیان اینکه در کشور فضای همدلی و همگرایی بسیار خوبی وجود دارد، تصریح کرد: من به آقای صفری(مدیرکل جدید صداوسیمای مرکز آذربایجان‌شرقی) گفتم که به استانی می‌روید که وحدت مثال زدنی آنجا وجود دارد و همه زیر چتر نماینده محترم ولی فقیه و استاندار ساعی و پرتلاش آنجا، استان را به یک کارگاه بزرگ کار، سازندگی، تلاش، معنویت و اخلاق تبدیل کرده‌اند و از این جهت شرایط برای خدمت، بیشتر فراهم است.

معاون امور استا‌ن‌های صداوسیما ادامه داد: در برنامه‌های صداوسیما برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب علاوه بر برنامه‌های پرسش‌محور همچون برنامه «مطالبه» در شبکه سهند سیمای مرکز آذربایجان‌‌شرقی، قرار است تمام استانداران، وزرا، فرماندهان انتظامی و مدیران نهادهای مختلف از زمان دولت موقت تاکنون، فارغ از گرایش‌های سیاسی‌شان در برنامه‌های مختلف دعوت کنیم تا کارنامه انقلاب را بیان کنند.

وی بیان کرد: این نشان‌دهنده‌ی توان و قدرت انقلاب اسلامی است که چهل سال با گرایش‌های مختلف سیاسی، افراد مختلف آمدند و زیر خیمه انقلاب اسلامی، امام و رهبری خدمت کردند و ما باید قدردان خدمات خادمان‌مان در جامعه باشیم.

دارابی با بیان اینکه بایستی از دانش و تجربه پیشکسوتان استفاده کنیم، تصریح کرد: البته در کنار این با میدان دادن به جوان‌های با شجاعت و با انگیزه باید بتوانیم موانع پیش‌روی انقلاب را برداریم.

به گفته دارابی، در هر صنف و مجموعه‌ای افرادی هستند که کجی دارند و رانت‌خواری می‌کنند و بجای شایسته‌سالاری، تبعیض و ناروایی را در برنامه‌ کاری خودشان قرار می‌دهند و حتما باید با چنین افرادی برخورد شود اما قاطبه‌ی مدیران کشور، قاطبه‌ی پاکدست و متعدی هستند.

وی در پایان آرزوی موفقیت برای سیدمحسن لطیفی در سنگر جدید مدیرکلی صداوسیمای مرکز زنجان و توفیقات روز افزون برای مرتضی صفری مدیرکل جدید صداوسیمای مرکز آذربایجان‌‌شرقی کرد و افزود: ان‌شاالله تمام مدیران استان آذربایجان‌شرقی همان محبت‌ها و لطفی که نسبت به آقای لطیفی داشتند نسبت به آقای صفری نیز خواهند داشت.

انتهای پیام/