هنوز دلایل تغییر محل برگزاری اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه اعلام نشده است/ تبریز به‌دلیل قابلیت و پتانسیل‌های بسیار بالایش انتخاب شده بود
هنوز دلایل تغییر محل برگزاری اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه اعلام نشده است/ تبریز به‌دلیل قابلیت و پتانسیل‌های بسیار بالایش انتخاب شده بود
سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در آذربایجان‌شرقی گفت: علی‌رغم پیگیری‌ها هنوز دلایل تغییر محل برگزاری اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه از تبریز به تهران را به ما اعلام نکرده‌اند.

اسماعیل بابایی راغب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار عصر با اشاره به تغییر محل برگزاری نشست سه جانبه سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه از تبریز به تهران، اظهارکرد: با توجه به اعلام و خبر رسمی وزارت امور خارجه، این نشست به میزبانی تهران برگزار خواهد شد اما علی‌رغم پیگیری‌ها هنوز دلایل تغییر محل را به ما اعلام نکرده‌اند و کماکان منتظر دلایل این تصمیم هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان انتخاب مجدد تبریز به عنوان میزبان سران این سه کشور وجود دارد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: چون بصورت رسمی، تهران بعنوان میزبان اعلام شده بعید می‌دانم چنین اتفاقی رخ دهد.

سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در آذربایجان‌شرقی درباره انتخاب تبریز در وهله‌ی نخست، گفت: بالاخره تبریز در بین شهرهای ایران، شهری است که در حال حاضر میزبان رویداد بین‌المللی تبریز ۲۰۱۸ بوده و همایش‌های بین‌المللی زیادی در این شهر برگزار شده بنابراین به‌دلیل قابلیت و پتانسیل‌های بسیار بالا در ابتدا تبریز را بعنوان میزبان این نشست مهم انتخاب کرده بودند.

گفتنی است؛ نشست سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه قرار بود بعد از سوچی و آنکارا این‌بار در شهر اولین‌ها – تبریز برگزار شود که با درخواست طرف ایرانی میزبانی از تبریز به تهران تغییر یافت.

این گزارش می‎افزاید، مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‎شرقی پیش از این در گفت‌وگو با خبرگزاری‎ها، اعلام کرده بود: «سومین نشست سران جمهوری اسلامی ایران، جمهوری فدراتیو روسیه و ترکیه در خصوص تحولات سوریه، روز جمعه شانزدهم شهریورماه به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.»

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت گفته است که حتما اجلاسی در اواسط شهریور در تهران برگزار می‎شود و سه کشور هم اعلام آمادگی کرده‎اند برای حضور در ایران در سطح سران.

انتهای پیام/آ