بستر لازم برای حضور سازمان‌های مردم‌نهاد در مدیریت بحران‌ها فراهم شود
بستر لازم برای حضور سازمان‌های مردم‌نهاد در مدیریت بحران‌ها فراهم شود
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با تأکید بر بسترسازی برای حضور سازمان‌های مردم‌نهاد در اداره امور جامعه، گفت: حضور تشکل‌های مردمی در بخش‌های مختلف می‌تواند اداره امور توسط دستگاه‌های اجرایی را تسهیل و جریان امور را روان‌تر کند.

به گزارش عصرتبریز، علی بدرشکوهی در جلسه کارگروه تخصصی تشکل‌های مردم نهاد مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی ایجاد سازوکار آمادگی، پیشگیری و اقدام مردم‌محور و پایدار در مواقع بحرانی را به عنوان چشم‌انداز تشکیل کارگروه عنوان کرد و افزود: ایجاد بستر لازم برای مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش خصوصی در حل بحران‌ها به‌ویژه بحران‌های طبیعی و ایجاد شبکه سازمان‌های مردم‌نهاد در مدیریت بحران از اهداف تشکیل این کارگروه است.

وی با اشاره به اینکه وظایف کارگروه تخصصی، شامل دو سطح وظایف عمومی و وظایف تخصصی است، افزود: انجام وظایف مربوط به مراحل پیش‌بینی و پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی پس از تائید شورای هماهنگی مدیریت بحران، بررسی و پیشنهاد طرح‌های مطالعاتی، تحقیقاتی و پژوهشی کاربردی مورد نیاز در کلیه مراحل مدیریت بحران و ارتقای سطح همکاری تشکل‌های مردم‌نهاد با دستگاه‌های اجرایی در مدیریت بحران از جمله مهم‌ترین وظایف این کارگروه است

بدرشکوهی با تأکید بر بسترسازی برای حضور سازمان‌های مردم‌نهاد در اداره امور جامعه، خاطرنشان کرد: حضور تشکل‌های مردمی در بخش‌های مختلف می‌تواند اداره امور توسط دستگاه‌های اجرایی را تسهیل و جریان امور را روان‌تر کند.

وی همچنین بر تسهیل ثبت و تأسیس سازمان‌های مردم‌نهاد تأکید کرد و گفت: باید با استفاده از حضور و فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در مواقع بحرانی ، چندصدایی و پراکندگی کارها را به هماهنگی و تک‌صدایی تبدیل کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که آموزش و توانمندسازی تشکل‌های مردمی و استفاده از مشارکت معنوی و فکری آنان، در حل بسیاری از مشکلات و معضلات موثر بوده و روند امور را تسهیل کرده است.

در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی عضو کارگروه تخصصی تشکل‌های مردم نهاد مدیریت بحران استان به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص وظایف و اهداف این کارگروه پرداختند.

انتهای پیام/س