از آذربایجان تا تهران به عشق تراکتور
از آذربایجان تا تهران به عشق تراکتور
پرسپولیس روز یکشنبه میزبان تراکتور خواهد بود و به نظر می رسد که تراکتوری ها سهم بسیاری روی سکوهای ورزشگاه آزادی خواهند داشت.

به گزارش عصرتبریز، نتایج خوبی که تیم تراکتورسازی در لیگ هجدهم کسب کرد باعث شده تا هواداران این تیم بار دیگر با تیم محبوب شان آشتی کنند. بازی های خانگی تراکتورسازی معمولا بالای ۶۰ هزار نفر تماشاگر در هر بازی را به خود می بیند. گواه این ادعا نیز خبری است که چندی پیش منتشر شد و طبق آن اعلام گردید که تراکتورسازی تا این لحظه از لیگ برتر ۹۸-۹۷ پر تماشاگرترین تیم مسابقات حتی بالاتر از استقلال و پرسپولیس است. حال در آستانه بازی حساس تراکتورسازی و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی، هیجان در میان هواداران فوتبال آذربایجان به اوج خود رسیده است. هواداران تراکتوری از تمامی شهرهای ترک نشین کشور آماده سفر به تهران هستند تا بار دیگر یک اتحاد سی – چهل هزار نفری را به نمایش بگذارند. به همین منظور طی روزهای اخیر در فضای مجازی تبلیغات گسترده ای آغاز شده است که نشان می دهد پرسپولیسی ها برای نگه داشتن سکو های ورزشگاه خانگی خود کار سختی را پیش رو خواهند داشت.

بنابر اعلام منابع مختلف، باشگاه تراکتورسازی ۲۰ دستگاه اتوبوس را در اختیار هواداران خود گذاشته است که روز صبح یکشنبه به سمت تهران حرکت خواهند کرد. این اما تنها برنامه تی تی ها برای لشگرکشی به پایتخت نیست. تی تی ها که برای خود گروه و دسته های مختلفی دارند اتوبوس های جداگانه ای را تدارک دیده اند. از محافل فوتبالی شهر تبریز خبر می رسد که اجاره یک روزه اتوبوس در این شهر تا ۵۰ درصد برای روز یکشنبه افزایش داشته است ولی با این حال بیش از ۵۰ اتوبوس نیز توسط طیف های مختلف هواداری اجاره شده است. حضور در تهران برای همراهی تراکتورسازی محدود به هواداران تبریزی نمی شود. تراکتوری های ساکن تمامی شهر ترک نشین ایران از جمله  ارومیه، زنجان، اردبیل، جلفا، مراغه و … نیز برنامه های ویژه ای برای سفر به تهران در روز یکشنبه دارند. با یک جست و جوی ساده در کانال های تلگرامی و گروه های اینستاگرامی می توانیم اطلاعیه‌ های متعددی برای سفر گروهی به تهران برای تماشای بازی تراکتور و پرسپولیس را مشاهده کنیم. در این اطلاعیه ها هزینه ای بین۸۰ الی ۱۲۰ هزار تومان برای هر هوادار تعیین شده است.

جدا از سفر های گروهی، تعداد انبوهی نیز با اتومبیل های شخصی راهی تهران خواهد شد. این هواداران همانند بازی های قبلی نیمی از پارکینگ ورزشگاه آزادی را به خود اختصاص می دهند. با این توضیحات نوید یک دیدار پر هیجان را به شمار می دهیم که می تواند روز خاطره انگیزی را در تاریخ فوتبال آذربایجان رقم بزند.