مرکز تحقیقات زلزله دانشگاه تبریز با حضور وزیر علوم افتتاح شد
مرکز تحقیقات زلزله دانشگاه تبریز با حضور وزیر علوم افتتاح شد

تحقیق و پژوهش در زمینه مقاوم سازی ساختمان ها، طراحی و محاسبه پروژه ها به منظور کاهش میزان خسارت زلزله و حفظ سرمایه های ملی در برابر خطرات احتمالی زلزله از جمله اهداف تاسیس این مرکز اعلام  شده است. عصر تبریز: پروژه توسعه ساختمان دانشکده فنی و مهندسی عمران و مرکز تحقیقات زلزله دانشگاه تبریز، […]

تحقیق و پژوهش در زمینه مقاوم سازی ساختمان ها، طراحی و محاسبه پروژه ها به منظور کاهش میزان خسارت زلزله و حفظ سرمایه های ملی در برابر خطرات احتمالی زلزله از جمله اهداف تاسیس این مرکز اعلام  شده است.

عصر تبریز: پروژه توسعه ساختمان دانشکده فنی و مهندسی عمران و مرکز تحقیقات زلزله دانشگاه تبریز، با حضور دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش برنا، در این مراسم دکتر محمدرضاپورمحمدی رییس دانشگاه تبریز در سخنانی با اشاره به اینکه این مرکز در قالب طرح توسعه دانشکده عمران ایجاد شده است، گفت: برای طرح توسعه دانشکده عمران دانشگاه تبریز که از سال ۹۰ آغاز شده، ۷۹ میلیارد ریال هزینه شده است.

دکترپورمحمدی، تحقیق و پژوهش در زمینه مقاوم سازی ساختمان ها، طراحی و محاسبه پروژه ها به منظور کاهش میزان خسارت زلزله و حفظ سرمایه های ملی در برابر خطرات احتمالی زلزله را از جمله اهداف تاسیس این مرکز اعلام و ایجاد این مرکز را با توجه به قرار گرفتن تبریز در مسیر گسل های زلزله از ضرورت های این شهر عنوان کرد.

ساختمان جدید دانشکده عمران دانشگاه تبریز دارای ۲۳ کلاس ، ۴۴ اتاق برای هیئت علمی ، دو تالار و سه آزمایشگاه است که در هفت هزارمتر مربع احداث شده است.

گفتنی است ۱۸۰۰ دانشجوی عمران در گرایش های عمران – عمران ، عمران – آب ، عمران – سازه و خاک و پی در این دانشکده تحصیل می کنند.