۸۵۲ میلیارد ریال طرح عمرانی در منطقه آزاد ارس اجرا شد
۸۵۲ میلیارد ریال طرح عمرانی در منطقه آزاد ارس اجرا شد
جلفا - همزمان با هفته دولت بهره برداری از ۲۹ طرح عمرانی، خدماتی و تولیدی به ارزش ۳۶۱ میلیارد ریال در منطقه آزاد ارس در محدوده جلفا آغاز شد.

به گزارش عصرتبریز، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس روز یکشنبه در آیین بهره برداری از این طرح ها، اظهار کرد: این طرح ها شامل بهسازی و آسفالت محور مرزی جلفا – کلیسای سنت استپانوس و شریان های اصلی منطقه، عملیات بازسازی و مرمت کاروان سرای خواجه نظر، ایجاد امکانات گردشگری و سیاحتی در کمپ های گردشگری، برق رسانی و تقویت خطوط انتقال فازهای صنعتی و تجاری است.

محسن خادم عرب باغی افزود: بهره برداری از دو واحد تولیدی انواع قیر و ریل ساچمه ای با اشتغال زایی بیش از ۶۰ نفر مستقیم و ۱۵۰ نفر غیر مستقیم با قابلیت تولید ۱۵۰ هزار تن انواع قیر صنعتی و ۳۰۰ تن انوع لولا و ۲ هزار تن ریل ساچمه ای در سال از دیگر طرح های مورد بهره برداری در منطقه آزاد ارس است.

وی همچنین از کلنگ زنی ۱۵ طرح زیربنایی و تاسیساتی شامل ایجاد امکانات رفاهی در محدوده نوردوز، آبرسانی و اجرای فاضلاب و گازرسانی به مجتمع های تولیدی در این منطقه در جریان هفته دولت امسال خبر داد.

به گفته عرب باغی برای اجرای این طرح ها در مجموع بیش از ۵۸۲ میلیارد ریال هزینه شده و تخصیص یافته است.

وی با تقدیر از تلاش مدیران منطقه و همکاری سایر دستگاههای اجرایی شهرستان، توسعه کنونی منطقه آزاد راس را در شان نام و جایگاه آن ندانست و بر ضرورت اجرای طرح های زیربنایی و سرمایه گذاری در ارس تاکید کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس به وجود ظرفیت های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف در این منطقه اشاره و تشریح کرد: ظرفیت کشاورزی و گردشگری باید بیش از سایر حوزه ها مورد توجه قرار گیرد.

عرب باغی سیاست و نگاه دولت به مناطق آزاد در دوران پس از تحریم را مورد بحث و بررسی قرار داد و گفت: حمایت از تولید، اقتصاد و جذب سرمایه گذاری در مناطق آزاد هدف گذاری دولت یازدهم در شرایط پس از تحریم است.

وی افزود: باید از تمامی فرصت ها و ظرفیت ها در منطقه آزاد ارس به نحو مطلوب استفاده شود چراکه غفلت از فرصت ها جبران ناپذیر بوده و مانع توسعه منطقه آزاد ارس خواهد بود.

منطقه آزاد ارس با تصویب هیات وزیران در سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را در حوزه های تولیدی، سرمایه گذاری و اشتغال زایی آغاز کرده و موفقیت هایی داشته است.