تخلفات مرگ آور در نانوایی های تبریز/ افزودن مواد خطرناک به نان
تخلفات مرگ آور در نانوایی های تبریز/ افزودن مواد خطرناک به نان

عصر تبریز: رئیس غله شهرستان تبریز گفت: در بازرسی‌ها از برخی نانوایی‌ها در تبریز مواد افزودنی غیرمجاز به صورت گسترده کشف شد و در یک واحد نانوایی نیز جوهر قند و جوش‌شیرین که بسیار مضر است کشف گردید. به گزارش فارس، محمد جدیری در جلسه کمیته ارتقای کیفی نان از تخلفات مرگ‌آور برخی نانوایان شهرستان […]

عصر تبریز: رئیس غله شهرستان تبریز گفت: در بازرسی‌ها از برخی نانوایی‌ها در تبریز مواد افزودنی غیرمجاز به صورت گسترده کشف شد و در یک واحد نانوایی نیز جوهر قند و جوش‌شیرین که بسیار مضر است کشف گردید.

به گزارش فارس، محمد جدیری در جلسه کمیته ارتقای کیفی نان از تخلفات مرگ‌آور برخی نانوایان شهرستان تبریز در افزودن مواد خطرناک به نان خبر داد.

وی با بیان اینکه در شهر تبریز بیش از دو هزار و ۵۰۰ نانوا فعال است، گفت: این آمار احتمالا تا آخرین لحظه به حدود ۳ هزار نانوایی نیز برسد که بیش از حد نیاز است.

جدیری ادامه داد: واحدهای نانوایی در برخی نقاط تبریز به حد اشباع رسیده است و تنها در چند نقطه محدود و مناطقی مانند مرزداران کمبود نانوایی داریم.

وی گفت: در برخی بازرسی‌ها مواد افزودنی غیرمجاز به صورت گسترده کشف می‌شود و تنها در یک واحد جوهر قند و جوش‌شیرین که بسیار مضر است کشف شده است.

جدیری یادآور شد: بیماری‌های روده و نیز بیماری‌های استخوانی ناشی از این افزودنی‌های غیرمجاز است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برخی نانوایی‌ها به افراد غیرصالح واگذار می‌شود، گفت: برخی تخلفات اخلاقی و سوء رفتار در نانوایی‌ها را داشته‌ایم و شکایت‌هایی در این موارد شده است.

جدیری یادآور شد: در زمینه کاشت گندم در برخی مزارع باید توجه خود را متمرکز کنیم تا شاهد برداشت گندم با کیفیت‌تر باشیم.

 

در زمینه آرد استاندارد اجباری داریم

سامان فرشی حق‌رو ، مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه فرهنگ‌سازی نان صنعتی در استان نیاز است گفت: در زمینه آرد استاندارد اجباری داریم و می‌توانیم در زمینه نان‌های صنعتی نیز استانداردهای لازم را اعمال کنیم.

وی افزود: ۲۳ کارخانه آرد در استان فعال است و یک واحد نیز در حال اخذ مجوز است و سطح رعایت استاندارد در واحدهای آرد استان به نسبت سایر استان‌ها بهتر است.

فرشی‌حق‌رو یادآور شد: استفاده از نمک در نانوائی‌ها زیاد است و این امر زیان‌بار بوده و باید در جلسه کمیته ارتقای کیفی نان به موارد عملیاتی توجه کرد.

وی خاطرنشان کرد: اداره استاندارد آماده است تا حمایت‌ها و همراهی لازم را داشته باشد و در جشنواره نان از مزرعه تا سفره نیز آماده همراهی کامل هستیم.