اگر فاجعه اتوبوس دانشگاه آزاد در آمریکا اتفاق می‌افتاد
اگر فاجعه اتوبوس دانشگاه آزاد در آمریکا اتفاق می‌افتاد
آن‌قدر حوادث اتوبوسی برای مام میهن ما به وقوع پیوسته که برای ما و مسئولین عزیز امری عادی شده است.

به گزارش عصرتبریز، فرهاد باغشمال در واکنش به واژگونی اتوبوس حامل دانشجویانِ دانشگاه علوم و تحقیقات که منجر به فوت ۱۰ تن از سرنشینان آن شد، یادداشتی طنز در صفحه تلگرامی‎اش منتشر کرده که در پی می‌آید:

«اگر فاجعه اتوبوس دانشگاه آزاد در آمریکا اتفاق می‌افتاد»

اشاره – مستحضرید که متاسفانه در سقوط یک دستگاه اتوبوس داخل دانشگاه آزاد علوم تحقیقات تهران، تعدادی از دانشجویان عزیزمان جان خود را از دست دادند. البته آن‌قدر از این نوع حوادث اتوبوسی برای مام میهن ما به وقوع پیوسته که مصیبت‌های این‌چنینی برای ما و مسئولین عزیز امری عادی شده است.

ولی اگر این موضوع در آمریکا اتفاق می‌افتاد، ما چه می‌کردیم:

۱- ابتدا اخبار بیست و سی مستندی پخش می‌کرد با مقدمه‌ای از فیلم غرب وحشی، که این گانگستر آن را می‌کشت و آن هم این را. یک دفعه تصاویر فیلم به شیطان‌پرستان آمریکا و فجایع آمریکا در گوشه و کنار گیتی فید می‌شد و بعد محیط خلاب آلود داخل دانشگاه را نشان می‌داد، بعد دانشجویان با خبرنگار واحد مرکزی خبر قایمکی صحبت‌ می‌کردند و البته آنها انگلیسی بلغور می‌نمودند و مترجم حرف‌های آنها را به فارسی بر‌می‌گرداند با این مضمون که: سیاست‌های دولت آمریکا سبب فاجعه اتوبوسی است.

۲- تیتر فردای روزنامه کیهان: تصادف؛ سناریوی جدید آمریکا برای حذف دانشجویان – زیرتیتر: شرم بر مسئولین بی‌لیاقت آمریکایی!

۳- تیتر فردای روزنامه شرق: امضای رییس دانشگاه تضمین است!

۴- در اخبار ساعت چهارده آقای حیاتی با آب و تاب بیانیه ملت همیشه در صحنه را می‌خواند. در بخشی از این بیانیه آمده است: یک بار دیگر دست عمّال استکبار داخلی و خارجی از آستین راننده اتوبوسی در آمریکا بیرون آمد و مقادیری از دانشجویان را به کام مرگ فرستاد.

۵- مجلس ایران، ضمن انزجار و اعتراض به این حادثه ددمشنانه! روز سقوط اتوبوس را روز سقوط حقوق بشر آمریکایی اعلام می‌کرد.

اگر این موضوع در آمریکا اتفاق می‌افتاد، آنها چه می‌کردند:

۱- اولا آنها خیلی بی‌جا می‌کنند که با پول مردم این‌طور ساخت و ساز بدون استاندارد داشته باشند. ثانیا آنها خیلی شکر می‌خورند که این همه قارچ‌وار در هر کوی و برزن دانشگاه داشته باشند، ثالثا مسئولین سرسپرده دانشگاه آمریکایی غلط می‌کنند که این‌قدر از دانشجویان شهریه بگیرند! آخر یک پدر مسافرکش آمریکایی از کجا بیاورد که هم اجاره خانه بدهد، هم قسط بدهد، هم شهریه دانشگاه آزاد بدهد و هم این که هر دو روز یک‌بار داغ از دست رفتن یک عزیزی را ببیند. تازه آخرش هم اگر دانشجو در حادثه اتوبوسی نمرد، بعد از اخذ فوق لیسانس در خیابان‌‌های شیکاگو با اسنپ مسافرکشی کند. مرگ بهتر از این زندگی است! ثالثا آنها باز هم غلط می‌کنند.

۲- اگر چنین اتفاقی در آنجا بیافتد، وزیر امور دانشجویان ایالت مزبور استعفا می‌داد و رییس دانشگاه هم یک تابلو دور گردن خود می‌انداخت با این مضمون که من‌ بی‌لیاقتم بعد خود را از طبقه هشتاد دانشگاه به پایین پرت کرده و خودکشی می‌کرد.

۳- به دلیل وقوع حادثه اتوبوس، سنا به رییس‌جمهور اخطار قانون اساسی می‌داد و دولت آمریکا برای تسکین آلام نمایندگان سنا به یکی از کشورهای خاورمیانه لشکرکشی می‌کرد.

۴- آنها باز هم غلط می‌کنند.

انتهای پیام/