حیدری: برای تحقق تبریز هوشمند نیازمند همکاری رسانه‎ها هستیم
حیدری: برای تحقق تبریز هوشمند نیازمند همکاری رسانه‎ها هستیم
مدیر ارتباطات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز آگاهی کامل مدیران و شهروندان را عامل مهمی در تحقق تبدیل شهر تبریز به شهر هوشمند دانست.

به گزارش عصرتبریز، مهدی حیدری، مدیر ارتباطات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز در خصوص برگزاری همایش شهر هوشمند از سوی این سازمان اظهار داشت: «بحث هوشمندسازی شهر تبریز یکی از اهداف بزرگ سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری به شمار می رود. البته باید این نکته را متذکر شوم که برای تحقق این مهم نیاز به یک همت جمعی در سطح استان داریم.  برگزاری همایش روز چهارشنبه که اولین همایش شهر هوشمند در تبریز است بیشتر جنبه آگاهی بخشی در زمینه شهر هوشمند دارد. ما معتقدیم که آگاهی کامل مدیران و شهروندان عامل مهمی در تحقق تبدیل شهر تبریز به شهر هوشمند به شمار می رود.»

وی ادامه داد: «کلیه شرکت های خصوصی، دولتی و استارتاپ ها می توانند با حضور در این همایش نسبت به پیاده سازی طرح های مرتبط خود با موضوع همایش اقدام نمایند. این یک فرصت خوب است که بتوانیم از تفکرات و ایده های جدید اطلاع پیدا کنیم و اطلاعات مفید و جامعی نیز به مدیران شهری، استانی و فعالان حوزه فناوری در زمینه شهر هوشمند ارائه کنیم.»

مدیر ارتباطات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: «در رویکرد پروژه شهرهای هوشمند هدف توسعه شهرهایی است که زیر ساخت های اصلی را فراهم می سازند و کیفیت زندگی را به شهروندانشان نظیر محیطی تمیز پایدار و اجرای راه حل های هوشمندانه را ارائه می دهند. شهر تبریز چنین پتانسیلی را دارد و تلاش ما نیز در راستای این است که شناخت کافی و جامع از خدماتی که شهر هوشمند به شهروندان ارائه می کند در اختیار مسئولین قرار دهیم. در کنار این شناخت، مسئولین شهری و استانی در خواهند یافت که هوشمندسازی شهر هیچ تناقضی با سیاست های دیگرشان ندارد بلکه همسو با آن و در راستای بالا بردن کیفیت آن است.»

حیدری با تاکید بر اهمیت جمع آوری داده ها و قرار دادن آن در اختیار سازمان ها و نهادهای مرتبط و نیز نقش مهم رسانه ها در این خصوص یادآور شد: «زمانی که این مساله به خوبی روشن شود که شهر هوشمند می تواند سطح زندگی شهری مردم را ارتقا ببخشد، مقاومت فعلی که در برخی سازمان ها در ارائه داده ها وجود دارد از بین خواهد رفت. در این صورت به راحتی خواهیم توانست داده های وسیعی در کلیه امور را جمع آوری، تحلیل و در اختیار مدیران قرار دهیم. این رسانه ها هستند که می توانند از قدرت همیشگی خود در راستای آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در بین شهروندان و مسئولین استفاده کنند. بی شک همکاری اصحاب رسانه در این پرژه بزرگ می تواند بسیاری از موانع را از پیش روی نهادهای درگیر در پروژه برداشته و زمینه ساز تبدیل شدن شهر تبریز به شهری هوشمند باشند.»

وی در پایان به بیان اطلاعات مربوط به اولین همایش شهر هوشمند پرداخته و گفت: «این همایش روز چهارشنبه دوازدهم دی ماه از ساعت ۹ تا ۱۱ در سالن همایش شهرداری تبریز برگزار خواهد شد. در اولین همایش شهر هوشمند قصد داریم از اقداماتی که تا کنون انجام شده رونمایی نماییم. سامانه شهروند سپاری، سامانه جامع نقشه تبریز و سامانه پرسنلی شهرداری تبریز مواردی هستند که در این همایش از آنها رونمایی به عمل خواهد آمد. امضای توافق نامه هوشمندسازی کلانشهر تبریز با همکاری استاندار محترم آذربایجان شرقی، شهردار محترم کلانشهر تبریز و ریاست در حاشیه این مراسم صورت خواهد گرفت. همچنین در انتهای همایش شهر هوشمند از برند و تمبر تبریز هوشمند رونمایی خواهد شد.»

انتهای پیام/س