شهین‌باهر: اختلاف اعضای شورای شهر به من ربطی ندارد، اجازه دهید پاسخگو باشم
شهین‌باهر: اختلاف اعضای شورای شهر به من ربطی ندارد، اجازه دهید پاسخگو باشم
شهردار تبریز با اشاره به حق قانونی اعضای شورا در طرح سوال و نظارت، گفت: اگر اعضای شورا با یکدیگر مشکلی دارند، به من ربطی ندارد. اجازه دهید من پاسخگو باشم.

به گزارش خبرنگار عصر، جلسه این هفته شورای شهر تبریز با دستور کار سوال از شهردار و بررسی تعرفه عوارض سال ۹۸ آغاز گردید که فرج قلیزاده به طرح سوال خود از ایرج شهین باهر پرداخت، ولی دیگر اعضای شورا با پیش کشیدن بحث های متفرقه، مانع پاسخگویی شهردار شدند. به طوری که خود شهردار نیز در اعتراض به این روند، اعلام کرد که بنده زبان دارم و اجازه دهید خودم پاسخگو باشم.

فرج قلیزاده پس از آغاز رسمی جلسه، سوال هفته پیش خود مبنی بر استخدام بی رویه افراد در شهرداری را مطرح کرد که شهین باهر در پاسخ به او اظهار داشت که استخدامی صورت نگرفته است و تنها خرید خدمت بوده است.

قلیزاده در ادامه خطاب به شهردار گفت: در سیستم اداری هیچ نیرویی تحت عنوان خرید خدمت وجود ندارد و بایستی نوع رابطه در سیستم مشخص شود و شما نیز موظف هستید برای ما و مردم مشخص کنید که از زمان تصدی گری شما بر صندلی شهرداری چه نیروهایی تحت عناوین مختلف جذب کرده‌اید؟ در دوران مدیریت شما، بیش از ۱۰۰ نفر تحت عنوان نیروی قراردادی وارد سازمان ورزش شده اند که پس از طرح سوال درباره آنها، عنوان مربی ورزش همگانی را برگزیده‌اید.

شهردار تبریز در پاسخ به این سوال گفت: در بحث ورزشهای همگانی و مربیان ورزشی، سازمان ورزش با تعدادی از مربیان ورزشی عقد قرار کرده تا به آموزش مردم در پارک ها بپردازند.

تذکر آیین نامه ای فریدون بابایی اقدم درباره نحوه طرح سوال، وارد دانسته نشد.

فرج قلیزاده در ادامه صحبتهای خود به ذکر چند نمونه از تخلفات استخدامی در سازمان ورزش پرداخت که شهین باهر خواستار ارائه جزئیات آن استخدام ها و افراد شد.

قلیزاده در واکنش به این صحبت شهردار با اشاره به نیت اصلی خود در طرح سوال افزود: قصد من اطلاع مدعی العموم و نهادهای بازرسی است، یا راست می گویم و این کار شهردار دخل و تصرف در اموال دولتی است و یا دروغ می گویم بایستی به جرم نشر اکاذیب با من برخورد شود.

تذکر آیین نامه ای مسعودی ریحان، در مورد سوال قلیزاده با بیان اینکه نبایستی تمامی کارکنان شهردرای را بدنام کنیم و باید نام افراد را نیز در سوال ذکر کرد، وارد دانسته نشد.

اشرف نیا دیگر عضو شورا نیز با غیر وارد دانستن این سوال، و طرح مسائل دیگر خواستار رسیدگی به ناوگان عمومی شهر، بحث از دست رفتن فاینانس ۴۲۰ میلیون دلاری و ارائه عملکرد مثبت از شورا شد.

سونیا اندیش در تذکری اعلام کرد: اعضای محترم شورا، اجازه دهید آقای شهردار مستند و مستدل پاسخگو باشند. بحث فاینانس ۴۲۰ میلیون دلاری مورد تصویب شورا قرار گرفته بود، اما به دلیل دلالی یک شرکت خاص، مسکوت ماند.

سعید نیکوخصلت نیز با اشاره به اینکه این سوالات در دهه های گذشته وجود نداشت، اعلام کرد: خود شهردار چندین نوبت از آقای قلیزاده به خاطر طرح این سوال تشکر کرده اند.
وی ادامه داد: اجازه دهید این مسائل ریز و جزئیات سوال را در جلسات غیر علنی مطرح کنیم.

سونیا اندیش در تذکری دیگر خطاب به بابایی اقدم گفت: شما نماینده مردم هستید یا نماینده شهردار؟ شما شهردار کلانشهر تبریز را ضایع می کنید، اجازه دهید آقای شهردار پاسخ دهند.

عبدالله تقی پور دیگر عضو شورا نیز ضمن تذکر آیین نامه ای، خواستار رعایت نظم جلسه توسط دیگر اعضا و پاسخگویی شهردار شد.

وی با بیان اینکه سوال آقای قلیزاده در راستای اصلاح امور است، افزود: ماهانه ۶۰ میلیارد تومان حقوق می دهیم و سوال آقای قلیزاده هم در این ارتباط است، اجازه دهید آقای شهردار پاسخ دهد.

مسعودی ریحان در تذکری چندباره، از قلیزاده خواست تا اگر قانع شده است، اعلام کند و گرنه طبق قانون بایستی به استیضاح شهردار بپردازد.
قلیزاده نیز در جواب مسعودی ریحان اعلام کرد: قانع نشده ام، و ۵ سوال باقیمانده را به همراه مستندات به دفتر شهردار ارسال خواهم کرد.

در ادامه جلسه شورا، مشکلات یکی از مناطق شهری تبریز مورد برریس قرار گرفت که حضور اهالی و سخنرانی نماینده آنها در صحن شورا، مورد اعتراض مسعودی ریحان قرار گرفت.

بحث پایانی جلسه امروز شورای شهر تبریز نیز اختصاص به بررسی لایحه تعرفه عوارض سال ۹۸ اختصاص داشت که ناتمام مانده و به جلسه غیر علنی سه شنبه موکول شد.

انتهای پیام/ج