طول و عرض موسیقی در کشور مشخص شود
طول و عرض موسیقی در کشور مشخص شود
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، شفافیت مالی، برگزاری با کیفیت، پرهیز از تمرکز بر سلبریتی ها و میدان دادن به گروه‌های توانمند و مستعد را از نقاط مثبت جشنواره موسیقی فجر امسال دانست.

به گزارش عصرتبریز، محمداسماعیل سعیدی با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی فجر امسال گفت: نکته مهم برگزاری جشنواره موسیقی فجر امسال، مسائل مالی آن بود زیرا در دوره‌های گذشته از سوی فعالان و هنرمندان موسیقی به این موضوع ایراداتی وارد می‌شد ولی در دوره کنونی شفافیت نسبتا مطلوبی در هزینه‌ها و پرداخت دستمزد به گروه‌های هنری وجود داشت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: گسترده شدن دایره هنرمندان در جشنواره موسیقی امسال نیز از دیگر نقاط مثبت آن بود؛ به این معنا که صرفا از نام‌آشنایان و چهره‌ها در این بزرگترین هم‌نشینی موسیقی کشور استفاده نشده بود بلکه فرصتی فراهم شد تا گروه‌های کمتر شناخته شده ولی توانمند و مستعد به عرصه بیایند.

این نماینده مجلس با اشاره به اجرای گروه‌های موسیقی خارجی از آهنگسازان ایرانی در جشنواره امسال، ادامه داد: این امر نشان از آن دارد که این هنر اصیل ایرانی تاثیر خودش را نه فقط امسال بلکه در طول سالیان مختلف گذاشته و هنرمندان کشورهای مختلف دنیا به موسیقی ایرانی و فضای هنری ایران علاقه‌مند شدند و مکنونات قلبی خودشان را نشان می‌دهند.

وی همچنین در ادامه با انتقاد از نامعلوم بودن تکلیف موسیقی در کشور توضیح داد: در چهل سال پس از انقلاب اسلامی باید شاخص‌ها و استانداردهای نحوه پرداختن به موسیقی در چارچوب نظام جمهوری اسلامی برای مردم و هنرمندان ترسیم می‌شد تا هم هنرمند بداند که آن شاخص‌ها چیست و هم مرم بدانند.

سعیدی با بیان اینکه معطل و بلاتکلیف گذاشتن این موضوع باعث صدمه به هنر خواهد شد، افزود: در طول این سه چهار دهه اخیر یک چارچوب مشخص برای موسیقی سالم و با نشاط که فرح و شادابی در جامعه به همراه داشته باشد، تدوین نشده؛ همین است که در یک جایی با یک نوع خاص از موسیقی موافقت می‌شود و در جای دیگر مخالفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: تایید یک دستگاه و انکار دستگاه دیگر باعث شده هم هنرمند و هم هنر در هاله‌ای از ابهام و سردرگمی باشد که بلاخره چه اتفاقی خواهد افتاد؛ لذا این موضوع باید از مسئولان مرتبط اعم از مجلس، شورای عالی انقلابی فرهنگی و دستگاه‌های مسئول فرهنگی مطالبه شود تا ضمن ایجاد نشاط و شادابی برای جامعه، زمینه‌ها، چارچوب و عرض و طول موسیقی نیز مشخص شود.