همایش بزرگداشت استاد شهریار در باکو
همایش بزرگداشت استاد شهریار در باکو

عصر تبریز: در همایش بزرگداشت استاد سیدمحمدحسین شهریار که روز دوشنبه با همکاری انستیتوی ادبیات فرهنگستان علوم ملی آذربایجان و رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو برپا شد ، جمعی از نمایندگان محافل فرهنگی، علمی و هنری دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان حضور داشتند. محسن پاک آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در […]

عصر تبریز: در همایش بزرگداشت استاد سیدمحمدحسین شهریار که روز دوشنبه با همکاری انستیتوی ادبیات فرهنگستان علوم ملی آذربایجان و رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو برپا شد ، جمعی از نمایندگان محافل فرهنگی، علمی و هنری دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان حضور داشتند.

محسن پاک آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در این همایش با اشاره به جایگاه خاص استاد شهریار در ادبیات معاصر ایران گفت : نام شهریار در حال حاضر نه تنها در ایران و جمهوری آذربایجان، بلکه در اغلب کشورهای جهان شناخته شده است.

وی با اشاره به ترجمه بسیاری از آثار این استاد بزرگ شعر در کشورهای مختلف از جمله در آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و برخی کشورهای منطقه، مطالعات صورت گرفته از سوی محققان ایرانی و آذربایجانی در باره خلاقیت این شاعر شهیر را قابل تقدیر خواند.

پاک آیین همایش بزرگداشت استاد شهریار در باکو را نشان دهنده همکاری های فرهنگی خوب میان ایران و جمهوری آذربایجان عنوان کرد و گفت : ما علاقمند به توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور هستیم و تقویت روابط همچنین برای تعاملات محافل فرهنگی، علمی و هنری و نیز برگزاری همایش های مشابه فرصت خوبی ایجاد می کند.

ابراهیم ابراهیمی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز در این همایش طی سخنانی به ابعاد مختلف شعر شهریار پرداخت و گفت : ارزش های اسلامی و عشق به اهل بیت (ع) در اوج اشعار شهریار قرار دارد.

«عیسی حبیب بیلی» معاون اول فرهنگستان علوم ملی آذربایجان نیز طی سخنانی شهریار را یکی از شعرای شهیر دوران معاصر جهان عنوان کرد. وی با اشاره به برگزاری همه ساله همایش و نشست های فرهنگی مربوط به این استاد بزرگ با مشارکت شعرای ایرانی و آذربایجانی، این محافل را برای تقویت تعاملات فرهنگی دو کشور همسایه و دوست مهم ارزیابی کرد.