اولین فرهنگسرای ویژه کودکان در تبریز افتتاح شد
اولین فرهنگسرای ویژه کودکان در تبریز افتتاح شد
با حضور نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس و شهردار تبریز، اولین فرهنگسرای تخصصی ویژه کودکان در تبریز افتتاح شد.

به گزارش عصرتبریز، زهرا ساعی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز به کار فرهنگسرای ولیعصر با اشاره به نقش بسزای فرهنگسراها در ارتقای سطح فرهنگ شهروندان گفت: یکی از مهمترین نیازهای خانواده ها آموزش مسائل فرهنگی است که در این زمینه وجود اماکن فرهنگی مانند فرهنگسراها برای ارتقای فرهنگ خانواده ها بسیار ضروری است.

ساعی با بیان این که سرانه تعریف شده برای فرهنگسرا باید نسبت به جمعیت متناسب باشد، افزود: امیدواریم فرهنگسراها مکانی برای رجوع خانواده ها و برگزاری کلاس های مختلف هنری و فرهنگی در تمام مقاطع باشد تا خانواده ها بتوانند از وجود مشاورها و دوره های آموزشی بهره مند شوند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی وجود فرهنگسراها را برای خانواده ها بسیار ضروری دانست و تاکید کرد: با توجه به این که قوانین تا حدودی بازدارنده است و می تواند در برخی از موارد کمک کند در حال حاضر به آموزش مسائل فرهنگی مانند حقوق شهروندی نیاز داریم.

ساعی یادآور شد: در بسیاری از مسائل مانند حوزه مدیریت شهری، پاکیزگی شهر، رعایت حقوق شهروندی و زیباسازی شهری سرآمد سایر استان ها هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این که به عنوان یک شهروند باید بدانیم که نسبت به خودمان و سایر شهروندان چه وظایفی داریم، افزود: گاهی اوقات برخی از شهروندان نسبت به تکالیف قانونی خود اطلاع کافی ندارند و در این زمینه دچار مشکل می شوند.

ایرج شهین باهر شهردار کلانشهر تبریز نیز با تاکید بر فواید فعالیت فرهنگسرا ها گفت: افزایش فعالیت های فرهنگی موجب افزایش فرهنگ عمومی و کاهش جرایم در جامعه می شود.

مدیرعامل فرهنگ سرای ولیعصر نیز گفت: فرهنگ وعناصر آن سرمایه های اجتماعی بنیادین و راهبر سایر ابعاد توسعه همچون توسعه سیاسی واقتصادی است که تنها ازطریق نظام آموزشی رسمی برآورده نخواهدشد و نیازبه آموزشهای غیررسمی ازجمله فرهنگ سراها خواهد بود.

فراهنگ پور افزود: جامعه امروز ایران ،نیازمند بازشناسی و بازتعریف اهداف و فعالیتهای فرهنگی بوده و توجه اندیشمندان و فرهیختگان وسیاستگذاران و سیاستمداران را می طلبد.

وی با بیان اینکه ریشه تمام فرهنگسازی ها را در دوران کودکی هرانسانی باید تجلی کرد تاکید کرد: عمده فعالیت های مهم فرهنگسرا به دلیل عام بودن فرهنگ و فرهنگسازی، توجه به تمام ابعاد زندگی بشری بوده و دپارتمانهای مختلف در فرهنگسرا تشکیل خواهد شد.