انبوه ارجاعات، باعث تراکم کاری در بیمارستان امام رضا (ع) شده است
انبوه ارجاعات، باعث تراکم کاری در بیمارستان امام رضا (ع) شده است
فرماندار شهرستان تبریز گفت: کارهای بزرگی در مرکز درمانی امام رضا (ع) انجام شده و می شود اما انبوه ارجاعات از مراکز درمانی داخل و خارج استان باعث تراکم و ترافیک کاری در این مرکز شده است.

به گزارش عصرتبریز، بهروز مهدوی در بازدید سرزده از مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز اظهار داشت: با توجه به اینکه مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) مرکز جنرال بوده از این رو تمام بیماران از شهرستان‌ها و حتی استان‌های همجوار نیز به این مرکز برای دریافت خدمات تخصصی و فوق تخصصی اعزام می‌شوند و این امر موجب بروز ترافیک کاری و منتظر ماندن بیمار در اورژانس این بیمارستان برای باز شدن تخت برای بستری و به دنبال آن بروز برخی مشکلات و نارضایتی مراجعه کنندگان می‌شود.

وی افزود: باید فرآیندی برای پذیرش بیماران درسطح استان تعریف شود تا بتوانیم از حجم مراجعاتی که به این مرکز صورت می‌گیرد بکاهیم و البته ناگفته نماند که وزارت بهداشت نیز باید دقت نظری بیشتری به تبریز مخصوصا به این مرکز داشته باشد.

فرماندار تبریز یادآور شد: علاوه بر استان آذربایجان شرقی از استان‌های مجاور از جمله آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان و کردستان بیماران به این مرکز اعزام می‌شود.

مهدوی ادامه داد: مجموعه عوامل اجرای از جمله رئیس مرکز مدیر و پزشکان و کادر درمانی نهایت تلاش و جدیت و انرژی خود را صرف ارایه خدمت و بهبود کیفیت خدمات درمانی ارائه شده می‌کنند اما مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم موجب مکدر شدن خاطر برخی از هموطنان می‌شود که البته انتقادهایی که می‌شود پذیرا هستیم و بر این باوریم که همیشه حق با مردم است.

فرماندار تبریز با تاکید بر تسریع تجهیز بخش‌های در حال تکمیل و اورژانس مرکز افزود: سرعت بخشیدن به تجهیز بخش‌های مهم و همچنین اورژانس مرکز می‌تواند بخشی از ترافیک کاری اورژانس را مرتفع نماید و برهمین اساس از امروز دستور همکاری فرمانداری با مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) را صادر کرده و پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

مهدوی در خصوص ارزیابی عملکرد مسوولان این مرکز گفت: به لحاظ کلی ارزیابی بنده از عملکرد این مرکز مثبت بوده و از طرفی مشکلات و کمبودهایی وجود دارد که امیدواریم در سریع‌ترین زمان ممکن این مشکلات با همکاری‌های بین بخشی مرتفع شود.

وی توجه و شنیدن حرف‌های مراجعه کنندگان را مهم دانسته و اضافه کرد: بیمار و همراه بیمار که به مراکز درمانی مراجعه می کنند از نظر روانی در شرایط خاصی قرار می‌گیرند و به نظر بنده شنیده شدن و توجه به سخنان بیمار و همراهان می‌تواند موجب کاهش نارضایتی‌ها شده و البته رئیس و مدیر و سایر عوامل کادر درمانی این مرکز بر این مهم تاکید داشتند.