۱۰ کشته بر اثر مصرف مشروبات الکلی در تبریز/مسمومیت ۲۴۰ نفر در آذربایجان‎‎‎شرقی
۱۰ کشته بر اثر مصرف مشروبات الکلی در تبریز/مسمومیت ۲۴۰ نفر در آذربایجان‎‎‎شرقی
معاون درمان علوم پزشکی تبریز از بستری شدن ۲۴۰ نفر در اثر استفاده از مشروبات الکلی در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: متاسفانه در بازه زمانی اسفند تا فروردین ۱۰ نفر در تبریر به علت استفاده از این مشروبات جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش عصرتبریز، حجت پورفتحی در رابطه با آخرین وضعیت مسمومیت با مشروبات الکلی در تبریز اظهار کرد: بعد از انتشار خبری مبنی بر مسمومیت با مشروبات الکلی در اهر تاکنون بیش از ۲۴۰ نفر بستری شدند که از این تعداد ۱۰ نفر فوت کرده اند.

وی افزود: متاسفانه در بازه زمانی اسفندماه سال گذشته ۵ فوتی و در بازه زمانی فروردین ماه جاری نیز ۵ فوتی دیگر در اثر استفاده از مشروبات الکلی جان خود را از دست داده‌اند و تعداد زیادی نیز به مشکلات کبد، کلیه و بینایی دچار شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه از ۲۸ اسفند سال گذشته تا چند روز سال نو بیش از ۵۵ نفر بستری در اثر مسمومیت با مشروبات الکلی در بیمارستان وجود داشت، افزود: از هم استانی‌ها و همشهریان تقاضا داریم تا برای حفظ سلامتی خود از روی آوردن به نوشیدن مشروبات الکلی جداً خودداری کنند.

وی تصریح کرد: به احتمال زیاد در داخل این الکل‌ها متانول ریخته‌اند و متاسفانه تا به امروز سردسته اصلی فروش چنین الکل‌هایی پیدا نشده است و تا مادامی که جلوی این افراد گرفته نشود با چنین حوادث و مسمومان مواجه خواهیم بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد آثار و تبعات منفی استفاده از الکل اظهار کرد: باید میزان متانول داخل الکل مشخص شود چراکه اگر فردی ۷۰ سی سی متاتول مصرف کند؛ به صورت قطع دچار مرگ مغزی می‌شود و کمتر از آن نیز آثاری در بینایی، کلیه، کبد و غیره می‌گذارد.