ثبت ۲ میلیون بازدید از اماکن گردشگری آذربایجان‎‎‎‎‎‎‎‎شرقی
ثبت ۲ میلیون بازدید از اماکن گردشگری آذربایجان‎‎‎‎‎‎‎‎شرقی
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی، از بازدید قریب به ۲ میلیون نفر از اماکن تاریخی، تفریحی و گردشگری استان خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، مرتضی آبدار ظهر امروز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: نوروز امسال شاهد استقبال قابل توجه گردشگران از جاذبه‌های گردشگری استان بودیم بطوریکه طی روزهای ۲۵ اسفند تا پایان روز هشتم فروردین ۹۸، یک میلیون و ۸۸۰ هزار و ۱۰۳ نفر از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی استان بازدید به عمل آورده اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۷ درصدی همراه بوده است.

آبدار در ادامه به میزان بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت نظارت میراث فرهنگی استان طی روزهای ۲۹ تا پایان روز هشتم فروردین ۹۸ نیز اشاره کرد و گفت: طی روزهای مذکور ۱۱۷ هزار و ۷۱۹ بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت نظارت این اداره کل به عمل آمده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان با بیان اینکه کلیسای سنت استپانوس و موزه آذربایجان همچنان در صدر اماکن پربازدید استان قرار گرفته اند، ادامه داد: کلیسای سنت استپانوس با ۲۲ هزار و ۷۰ بازدید و موزه آذربایجان با ۱۵ هزار و ۵۷۳ بازدید جزو پر بازدیدترین جاذبه‌های گردشگری استان به شمار می آیند، همچنین رصدخانه مراغه با ۱۴ هزار و ۴۴۳ بازدید و موزه قاجار با ۱۲ هزار و ۹۴۴ بازدید به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم قرار گرفته اند.

وی در ادامه گفت: آذربایجان شرقی طی روزهای ۲۵ اسفند تا پایان هشتم فروردین ۹۸ پذیرای ۳۱۵ هزار و ۱۸۹ گردشگر در اقامتگاه‌های استان اعم از هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیرها، تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش پرورش و اقامتگاه‌های بوم گردی بوده است.