۴۵ روستای در مسیل آذربایجان‌شرقی باید جابه‌جا شوند
۴۵ روستای در مسیل آذربایجان‌شرقی باید جابه‌جا شوند
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: ۴۵ روستای در مسیل آذربایجان‌شرقی باید جابه جا شوند.

به گزارش عصرتبریز، حافظ باباپور ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه ۷۰۰ روستای استان در مسیل قرار دارد، افزود: ۱۷۷ واحد روستایی استان بعد از بارش‌های اخیر نیز به تعمیرات دارند و ۷۰۰ روستا نیز در معرض سیل قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۴۵ روستا باید در استان جابجا می‌شدند که تاکنون در ۲۴ روستا جابجایی رخ داده است، گفت: در بسیاری از مسیل ها و کانال‌های استان عملیات لایروبی و ساماندهی در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از نوسازی و مقاوم‌سازی ۵۲ درصد از واحدهای مسکن روستایی در استان خبر داد و گفت: تاکنون در سطح روستاهای استان بیش از ۱۶۶ هزار واحد مسکونی، مقاوم‌سازی شده است.

وی به بخش تسهیلات برای دریافت آسفالت معابر روستایی یا قیر رایگان اشاره کرد و گفت: فعالیت این طرح از ۱۳۹۴ شروع شده است به طوری که قبل سال ۹۴ مقداری در حدود یک میلیون ۶۰۰ متر مربع آسفالت معابر انجام گرفته بود که از سال ۹۴ به بعد فقط ۲میلیون ۴۰۰ متر مربع آسفالت معابر انجام گرفت.

باباپور در خصوص مطالعه و اجرای طرح‌های هادی روستایی نیز گفت: تاکنون تهیه و مطالعه طرح هادی در ۲۰۱۳ روستای استان انجام شده و در ۸۱۴ روستا نیز اجرای طرح هادی به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برای ۶۴۴ روستا، عملیات آسفالت معابر انجام گرفته است، افزود: به علت عملکرد مناسب بنیاد مسکن استان، سهمیه مدیریت بنیاد مسکن ۱۷ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین از صدور بیش از ۲۱۳ هزار سند مالکیت روستایی و ۲۴ هزار سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر خبر داد و گفت: تاکنون ۲۱ هزار پروانه ساختمانی نیز از سوی بنیاد مسکن صادر شده است.

وی گفت: با همت بنیاد مسکن استان در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی که زیرمجموعه طرح جامع روستایی است، در کل در ۸۱۴ روستای آذربایجان‌شرقی طرح هادی اجرا شده که ۱ درصد از میانگین کشور پیش هستیم.

وی ادامه داد: ۷۰۰ روستا نیز به طرح تجدید نظر روستایی نیاز دارند که ما سالانه توانایی اجرای این طرح در ۱۰۰ روستا را داریم که همین موضوع باعث ایجاد خلأ می‌شود.

  • منبع خبر: مهر