۸۰۰۰ حاجی در فاجعه منا جان باختند
۸۰۰۰ حاجی در فاجعه منا جان باختند

عصر تبریز: علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران عصر روز پنج شنبه پس از حضور در مجلس یادبود یک جانباخته اهل بناب آذربایجان شرقی در حادثه مکه تعداد جانباختگان حادثه منا را حدود هشت هزار نفر اعلام کرد. وی اظهار داشت: سخنان اخیر مقام معظم رهبری اخطاری جدی به دولت عربستان بود. علی […]

عصر تبریز: علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران عصر روز پنج شنبه پس از حضور در مجلس یادبود یک جانباخته اهل بناب آذربایجان شرقی در حادثه مکه تعداد جانباختگان حادثه منا را حدود هشت هزار نفر اعلام کرد.

e1a325047b148c9441be2b14c42dc196_L

وی اظهار داشت: سخنان اخیر مقام معظم رهبری اخطاری جدی به دولت عربستان بود.

علی جنتی با اشاره به تلاش ها برای بازگرداندن اجساد ایرانی به کشور افزود: جمهوری اسلامی از روز اول برای شناسایی و بازگرداندن زایران ایرانی تلاش کرد و این اواخر که قرار بود حدود ۱۳۰ نفر از آنان با یک هواپیما برگردانده شوند؛ یک مرتبه اعلام کردند که هیچکدام از پیکرهای زایران از عربستان خارج نخواهد شد و باید همین جا دفن شوند.

وی تصریح کرد: تا به حال از طریق دستبند هایی که حجاج به دست داشتند ۴۶۴ جانباخته ایرانی شناسایی شده که پس از آوردن پیکر این جانباختگان، شناسایی از طریق خانواده‌های آنان انجام خواهد گرفت.

وزیر ارشاد یادآور شد: ممکن است برخی اجساد که به خاطر کوتاهی عربستان در نگهداری آن‌ها قابل شناسایی نباشند، از طریق آزمایش‌های تخصصی کار شناسایی آن‌ها انجام شود.

منبع: انتخاب