گذر پرسپولیس به دباغخانه افتاد
گذر پرسپولیس به دباغخانه افتاد
بخش اعظم بی اخلاقی های صورت گرفته در مسابقات لیگ برتر، از سوی هواداران پرسپولیس و در استادیوم آزادی صورت می گیرد.

عصرتبریز – جهانبخش احمدیان: باشگاه پرسپولیس امروز بیانیه ای صادر کرده و ضمن تقبیح حوادث غیر فوتبالی استادیوم های کشور، اعلام کرده است که هیچ هوادار و لیدری به تبریز نمی فرستد. در این بیانیه، از هواداران تبریزی پرسپولیس؟! نیز خواسته شده است که از تلویزیون به تماشای بازی نشسته و از رفتن به ورزشگاه امتناع کنند.

یادآوری چند نکته پیرامون حوادث غیر فوتبالی و بیانیه ای که از سوی این باشگاه صادر شده است، ضروری می نماید.

اول از همه اینکه، بخش اعظم بی اخلاقی و رفتارهای غیرفوتبالی صورت گرفته در مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور، از سوی هواداران پرسپولیس و در استادیوم آزادی صورت می گیرد. به عبارتی دیگر بدون توجه به برد و باخت تیمشان و نتیجه بازی، تمام اقوامی را که در این بیانیه اسمی از آنها برده شده است، مورد شدیدترین توهین های قومیتی و نژادی و غیر اخلاقی قرار می دهند. بدون اینکه کوچکترین مؤاخذه ای ازسوی نهادهای نظارتی فدراسیون داشته باشند.
مورد بعد اینکه، در این بیانیه و حتی قبل آن هیچ اشاره ای به بی اخلاقی پرسپولیسی و عذرخواهی از دیگر تیم ها و هوادارانی که مورد بی مهری و فحاشی قرار گرفته اند، نشده است. طوری القا نموده اند که انگار هوادارانشان مبری از هر بی اخلاقی هستند و در استادیوم های دیگر مطلوم واقع می شوند.

مسئله بعدی این است اگر باشگاه پرسپولیس به دنبال اصلاح امور و وضعیت اسفبار حاکم بر استادیوم های کشور است، اول از همه اصلاح را از خود باشگاه و کانون هوادارنش شروع کند. لیدرهای این باشگاه گاهی چنان به تحریک تماشاگر خودی و غیر خودی می پردازند که صدای بازیکنان پرسپولیس هم در می آید.

این باشگاه نه در پی اصلاح، بلکه در پی ایجاد جنگ روانی در استادیوم های کشور همچون تبریز و اصفهان است. اظهار نگرانی برای بازی در تبریز و اصفهان و هفته های آخر لیگ، یا نصب برچسب بی امنیتی به تبریزی که در طول تاریخ امین ایران بوده است، اصلاح امور نیست. آتشی در هیزم خشم هوادارانی است که در تهران مورد فحاشی قرار گرفته اند و ازسوی مدیر این باشگاه و فدراسیون و کمیته های آن صدایی در نیامده است!

ومورد آخر اینکه، هیچ پرسپولیسی در تبریز وجود ندارد که اینها طی بیانیه ای خواستار عدم حضورشان می شود. مدیر پرسپولیس و پیشکسوتان آن همچون خوردبین و حسین عبدی، در باد همان دو قطبی فوتبال گیر کرده اند و سرخهای تبریز را گاها پرسپولیسی می دانند و یا فکر می کند در تبریز هوادار دارند!

این بیانیه از سوی باشگاه پرسپولیس در حالی صادر شده است که سرمربی این تیم طی اقدامی نامتعارف بازیکنان تیمش را به تماشای یکی از خشن ترین فیلم های تاریخ سینما یعنی «گلادیاتور» دعوت کرده است. هر جور که نگاه می کنیم نمی توانیم ارتباطی بین گلادیاتور و بیانیه اصلاح امور پرسپولیس پیدا کنیم. برای همین پیشنهاد اصلاح امور از داخل باشگاه را به مدیریت این تیم دادیم.

اما تبریز و آذربایجان، اصلاح امور را همچون گذشته، قبل تهران آغاز کرده اند و یک قدم از آنها پیش هستند. در آستانه بازی با پرسپولیس هواداران تراکتور با ایجاد کمپینی در پی اشاعه فرهنگ و ادب و شعور آذربایجان از یک سو، و قدردانی از مالک تراکتور و حمایت های بی دریغ او از سوی دیگر هستند.

باشگاه پرسپولیس با این به اصطلاح بیانیه صوری خود، تنها زیره به کرمان برده است! ادب، فرهنگ و شور و شعور آذربایجانی اجازه نخواهد داد تا اتفاق ناگواری در این بازی رخ دهد.