داد مردم از گرانی و تورم بلند شده است
داد مردم از گرانی و تورم بلند شده است
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه فریاد مردم از گرانی‌ها و تورم بلند شده است، گفت: رئیس قوه قضائیه باید آستین را بالا زده و با قاچاق و سوءاستفاده‌های ارزی برخورد کند.

به گزارش عصرتبریز به نقل از تسنیم، آیت‌الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم، ضمن تبریک فرارسیدن روز معلم اظهار داشت: بنده با شهید مطهری آشنایی داشته و در زندان هم با ایشان شب و روز در کنار هم بوده‌ایم.

وی با بیان ویژگی‌های شخصیتی و فقهی شهید مطهری ابراز کرد: این شهید بزرگوار مردی شجاع و عالمی فرزانه بود که دارای صفاتی برجسته بوده و جمع چنین ویژگی‌هایی در یک نفر بسیار کم است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حدیثی از نهج‌البلاغه تصریح کرد: صفات اخلاقی در عبادات اثرگذار و جداپذیر از هم نیستند، بی‌اخلاقی سبب کم‌ارزش شدن عبادات می‌شود.

وی با بیان اینکه فریاد مردم از گرانی‌ها و تورم بلند شده است، عنوان کرد: دو دسته دولت و مردم در گرانی‌ها نقش دارند و دولت باید دست از گران کردن بردارد.

استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در تهران تعداد زیادی از رستوران‌ها و مراکز غذایی به علت گرانی به تعطیلی کشیده شده ‌و این وضعیت اصلاً شرایط خوبی نیست.

وی از رئیس قوه قضائیه درخواست برخورد سریع با اخلالگران را کرد و ادامه داد: رئیس قوه قضائیه باید آستین را بالا زده و با قاچاق و سوءاستفاده‌های ارزی برخورد کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به سوءاستفاده‌های ارزی در کشور یادآور شد: کسی که ۵۰۰ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته و همه را در بازار فروخته است تنها نیست و حتماً عده‌ای هم‌دست آن هستند.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید دست از گرانی‌ها بردارد، یادآور شد: با شجاعتی که از آقای رئیسی سراغ داریم باید با شدت و سرعت با این عوامل برخورد کند و مردم باید نتیجه این محاکمه‌ها را ببینند و آنها هم حساب ببرند.