گردشگری در اقتصاد اسکو نقش و جایگاه ویژه‌ای دارد
گردشگری در اقتصاد اسکو نقش و جایگاه ویژه‌ای دارد
اسکو - فرماندار اسکو گفت: توجه به حوزه گردشگری و رونق بیش از پیش این صنعت در شهرستان اسکو امری ضروری است.

به گزارش عصرتبریز، بابک رضی‌منش امروز در آئین گرامی‌داشت روز شوراها که با حضور اعضای شوراهای شهری و روستایی در کانون فجر اسکو برگزار شد با اشاره به نقش مهم شوراها در توسعه شهری و روستایی اظهار داشت: چندین اصل از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر نقش شوراها در آبادانی کشور تاکید دارند و می‌توان گفت شوراها بازوی توانمند دولت در توسعه و آبادانی کشور هستند.

وی فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در خصوص تشکیل شوراهای محلی را نشأت گرفته از باورهای دینی و تأکیدات دین مبین اسلام بر شورا و مشورت دانست و افزود: امروز کشوری توسعه یافته محسوب می‌شود که مردم آن بیشترین نقش را در اداره کشور دارند و شوراها محل تجلی اراده مردم و بستری هستند برای نقش آفرینی بیش از پیش شهروندان در اداره امور کشور و ایران امروز در حال گذار به یک جامعه توسعه یافته است و آنچه این گذار را تسریع و تسهیل می‌کند، همان حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش و مشارکت آنان در توسعه و آبادانی است.

فرماندار شهرستان اسکو مدیریت جامعه محور و مشارکت محور را از اصول مدیریتی در کشورهای توسعه یافته دانست و خاطر نشان کرد: امروز اجرای سیاست‌های مرکز محور در دنیا شکست خورده است و مدیریت مشارکت محور که همان برنامه‌ریزی محلی با همکاری شهروندان است، جایگزین آن شده و ما نیز باید تلاش کنیم با تکیه بر ظرفیت‌ها و با مشارکت مردم و نخبگان به این سمت و سو حرکت کنیم.

رضی‌منش در ادامه بر ضرورت حاکمیت قانون در کشور تاکید کرد و گفت: قانون‌گرایی و حاکمیت قانون از دیگر نشانه‌های مهم توسعه یافتگی است. هیچ کشوری بدون تمکین به قانون توسعه نیافته است و حتی اگر قانونی خلاف نظر ما باشد، باید به آن تمکین کنیم و یقین داشته باشید با اصالت دادن به قانون بسیاری از مشکلات در کشور حل خواهد شد.

وی همچنین برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری به منظور رهایی از اتکا به کمک‌های دولتی را از مهمترین اولویت‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دانست و گفت: اعتباراتی که در دولت به شهرداری‌ها و خصوصاً دهیاری‌ها تخصیص داده شده با اعتبارات کل سال‌های بعد از انقلاب برابری می‌کند که نشان دهنده عزم جدی دولت در توسعه شهری و روستایی است. با این وجود، باید به سمت رهایی از اتکا به کمک‌های دولتی و برنامه‌ریزی جهت رسیدن به درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها حرکت کرد.

فرماندار شهرستان اسکو با تاکید بر نقش و جایگاه گردشگری در اقتصاد شهرستان خاطرنشان کرد: محور برنامه‌ریزی‌ها در توسعه شهری و روستایی باید اسناد بالادستی باشد و البته در این میان توجه به حوزه گردشگری و رونق بیش از پیش این صنعت در شهرستان امری ضروری است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با وجود ظرفیت‌های گردشگری فراوان در منطقه، بیکاری در شهرستان به هیچ عنوان قابل قبول نیست و تلاش خواهیم کرد با برنامه‌ریزی مناسب، شهرستان اسکو را به قطب گردشگری شمال‌غرب کشور تبدیل کنیم و از آن جهت ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان بهره مند شویم.

رضی منش در پایان با اشاره به رشد سریع جمعیتی شهر سهند اظهار داشت: پاسخ به نیازهای آموزشی، بهداشتی و تفریحی این شهر همتی مضاعف می‌طلبد و تلاش خواهیم کرد با جذب اعتبارات و مشارکت شهروندان، شهر سهند را به شهری ایده آل برای زندگی تبدیل کنیم.