نیم میلیون نفر در آذربایجان‌شرقی به سینما رفتند
نیم میلیون نفر در آذربایجان‌شرقی به سینما رفتند
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: ۵۶۹ هزار و ۷۶۲ نفر در سال ٩٧ تماشاگر فیلم‌های اکران شده در سینماهای استان شدند.

به گزارش عصرتبریز، علی محرمی با اشاره به رشد قابل توجه آمار تماشاگران فیلم‌های اکران شده در سال ٩٧ نسبت به سال ٩۶ اظهار داشت: ۵۶٩ هزار و ٧۶٢ نفر تماشاگر فیلم‌های اکران شده در سینماهای استان شدند.

وی افزود: در طول سال ٩۶ طبق آمار، ٢٠٧ هزار و ٧٢۶ نفر تماشاگر فیلم‌های اکران شده در سینما‌های استان بودند.

محرمی، مبلغ فروش سینمای‌های استان را در سال ٩۶ معادل ۱۰ میلیارد و ۶۴۴ میلیون ریال و در سال ٩٧ معادل ۳ میلیارد و ۲۰۳ میلیون ریال عنوان کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل با اشاره به رشد قابل توجه تعداد سالن و صندلی سینماها در استان یادآور شد: در حال حاضر در ٢٣ سالن سینمایی ٧٩۶٧ استان صندلی وجود دارد.

وی همچنین از فعالیت سه سینمای سیار در شهرستان اسکو، هشترود و چاراویماق و جلفا برای بهره‌مندی ساکنان این شهرستان‌ها از پخش آخرین آثار و تولیدات سینمایی خبر داد.

معاون هنری و سینمایی تصریح کرد: در سال ٩٧ تعداد ٣٠ جلسه توسط شورای بررسی فیلم و فیلمنامه استان برگزار شد که طی آن ٧٨ فیلمنامه و ١٩٢ فیلم توسط این شورا مورد بررسی قرار گرفت.

محرمی همچنین از برپایی ١٢۴ جلسه نمایش و نقد و بررسی فیلم در طول سال ٩٧ خبر داد و گفت: ۶٣ فیلم توسط هنرمندان استان در طول سال ٩٧ تولید شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تعالی و رشد هنر سینما و همچنین افزایش سالن‌های سینما را مرهون حضور و همراهی و همدلی فعالان این حوزه عنوان کرد.